» Uniunea Europeana va plati pentru renovarea cladirilor lasate in paragina.
» Proiectul include reabilitarea podului Traian peste raul Mures, care este vechi de peste un secol.
Centrul vechi al Aradului va deveni principala atractie turistica a orasului dupa finalizarea reabilitarii acestei zone pe bani europeni. Reabilitarea centrului istoric al Aradului devine o realitate, deoarece a fost semnat contractul de finantare pentru proiectul "Reabilitarea Centrului Istoric Vechi al Municipiului Arad" din cadrul Programului Operational Regional 2007 – 2013. Valoarea totala a proiectului este de 58.782.037 lei dintre care 44.737.544,88 lei reprezinta finantarea din fonduri structurale nerambursabile.
Proiectul contine lucrari de reabilitare a sistemului rutier, reabilitarea podului Traian, a utilitatilor conexe, precum si restaurarea cladirii Preparandiei pentru realizarea Muzeului Tematic al Preparandiei Romane. Lucrarile vor cuprinde refacerea a 26.550 mp carosabil, 10.254 mp trotuare, 1.895 m de linie tramvai, retele apa, canalizare, iluminat public. Strazile adiacente vor fi si ele reabilitate pe banii municipalitatii. "Pentru istoria Aradului conteaza foarte mult acest proiect, pentru ca acolo s-au construit primele locuinte si primele cladiri administrative ale orasului. Eu nu pot decat sa ma bucur si cand ma gandesc la faptul ca acest obiectiv are cea mai mare finantare din tara pe aceasta axa. In 37 de luni, plus lunile necesare organizarii licitatiei, adica in cativa ani, centrul istoric al Aradului va arata altfel", a declarat Gheorghe Falca, primarul Aradului.
Podul Traian va fi si el complet refacut. Primarul Falca a explicat ca in urma cu mai multi ani, administratia aradeana a fost instiintata ca podul respectiv, construit in urma cu peste 100 de ani nu mai prezinta garantie. Primaria incercat un fel de reparatie provizorie, dar acum acesta va fi refacut conform planselor originale si podul va fi demontat in totalitate. Acest aspect insa va conduce la inchiderea completa a circulatiei in zona peste Mures, iar masinile si pietonii vor trebui sa foloseasca alte poduri.