Pana la data de 1 octombrie 2005 ar trebui sa se ia o decizie clara in privinta autostrazii Brasov-Bors. Pentru a se putea continua lucrarile trebuie rezolvate problemele legate de o serie de clauze prevazute in contract si care intra in contradictie cu legislatia romana. Cu toate ca negocierile dintre firma “Bechtel” si Ministerul Transporturilor se afla intr-un stadiu avansat, deocamdata nu s-a ajuns la nici o concluzie. Presedintele PD, Emil Boc a spus ca nu considera sezonul de lucrari ratat, pentru ca in aceasta perioada s-au facut studii in vederea inceperii lucrarilor in sezonul urmator. Insa, adevaratul impediment ar aparea daca la data fixata situatia autostrazii nu ar gasi o solutie care sa impace si capra si varza, respectiv legislatia romaneasca cu clauzele contractului cu firma americana.
Declaratia lui Emil Boc a venit ca replica la afirmatiile premierului Calin Popescu-Tariceanu, care a spus ca autostrada “Transilvania” este a treia ca importanta pentru coridorul pan-european. Presedintele PD crede ca exista o presiune din cauza careia nu poate continua proiectul si trebuie aflat cine doreste sa stopeze lucrarile. Daca Coalitia nu va accepta sa finalizeze toate discutiile cu privire la autostrada pana la 1 octombrie, atunci Emil Boc va cere organizarea unei dezbateri publice unde toate clauzele contractuale vor fi analizate. In aceasta ordine de idei, el a reamintit despre responsabilitatea Coalitiei de a duce mai departe acest proiect.
Valoarea contractului cu “Bechtel” este de 4,3 miliarde de euro, iar autostrada costa cu 30 la suta mai mult decat o autostrada similara construita de compania americana in Croatia.