17.2 C
București
sâmbătă, 21 mai 2022
AcasăSpecialVIDEO. CCR susține că legitimarea cumpărătorilor prepay este neconstituțională

VIDEO. CCR susține că legitimarea cumpărătorilor prepay este neconstituțională

CCR a admis sesizarea Avocatului Poporului privind legitimarea cumpărătorilor cartelelor prepay, prin care se arăta că adoptarea acestei legi ar fi neconstituțională.

Judecătorii constituţionali au luat în discuție, marţi, excepţia ridicată în 9 iulie de Avocatul Poporului, care a atacat Legea privind identificarea utilizatorilor de cartele telefonice prepay pe raţiuni legate, între altele, de ocrotirea vieţii intime şi de faptul că actul normativ nu ar reglementa criteriile obiective de stabilire a duratei stocării datelor cu caracter personal.

www_server_root = ‘http://worker.contentchannel.ro/play’;document.write(”);if(typeof flowplayerhtml == ‘undefined’) { document.write(”);}var domain = document.domain;var domain_split = domain.split(‘.’);var cHannel_domain = domain_split[domain_split.length-2] + „.” + domain_split[domain_split.length-1];document.write(unescape(„%3Cscript src=’http://worker.contentchannel.ro/player/singleplayerhtml_max/8481fc396f90033d364c68f00e93159f/”+ cHannel_domain +”‘ type=’text/javascript’%3E%3C/script%3E”));

Citește și: Șeful DIICOT a înaintat CCR punctul de vedere referitor la sesizarea Avocatului Poporului privind cartelele prepay

Luni, procurorul șef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism a înaintat astăzi la Curtea Constituțională a României punctul de vedere al DIICOT referitor la sesizarea formulată de Avocatul Poporului cu privire la Legea privind identificarea utilizatorilor de cartele telefonice prepay.

”Curtea Constituţională, cu majoritate de voturi, a admis obiecţia de neconstituţionalitate şi a constatat că Legea pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.111/2011 privind comunicaţiile electronice este neconstituţională, în ansamblul ei.

Curtea a constatat că dispoziţiile legii criticate nu au un caracter precis şi previzibil, iar modalitatea prin care sunt obţinute şi stocate datele necesare pentru identificarea utilizatorilor serviciilor de comunicaţii electronice pentru care plata se face în avans, respectiv a utilizatorilor conectaţi la puncte de acces la internet nu reglementează garanții suficiente care să permită asigurarea unei protecții eficiente a datelor cu caracter personal faţă de riscurile de abuz, precum şi faţă de orice accesare şi utilizare ilicită a acestor date”, se arată în comunicatul CCR.

”Curtea a reţinut incidenţa în prezenta cauză a considerentelor Deciziei nr.440 din 8 iulie 2014, întrucât actul normativ dedus controlului de constituţionalitate nu reprezintă în fapt decât o completare a dispoziţiilor Legii nr.82/2012, preluând parţial soluţii legislative acolo reglementate, dar care au încetat să mai producă efecte juridice ca urmare a constatării neconstituţionalităţii lor. Dispoziţiile legale criticate nu numai că relativizează garanţiile de siguranţă a reţinerii şi păstrării datelor, neimpunând standarde corespunzătoare de asigurare a nivelului de securitate şi confidenţialitate care să poată fi controlate efectiv, aşa cum a reţinut Curtea în argumentarea soluţiei pronunţate prin Decizia nr.440 din 8 iulie 2014, ci, prin lipsa oricărei reglementări cu privire la modalitatea de accesare şi utilizare a datelor cu caracter personal, legea este viciată în mod iremediabil.

Argumentaţiile reţinute în motivarea soluţiei pronunţate de Plenul Curţii Constituţionale vor fi prezentate în cuprinsul deciziei, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I”, se precizează in comunicatul CCR.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă