Cauza accidentului de la Pasajul Baneasa ar putea fi lipsa peretilor de sustinere a malurilor din metal sau lemn, clauze prevazute de proiectant in contract si probabil nerespectate de subcontractorul Marconstruct si antreprenorul Lena, au declarat sambata, pentru NewsIn, surse din MTI.
"In contract proiectantul a prevazut ca pentru sapaturile la o adancime mai mare de cinci metri sa fie prevazuti dulapi metalici sau din lemn, care sunt pusi in interior pentru a preveni surparea malului. Este posibil ca firma Marconstruct sa nu fi respectat prevederile proiectului. In planul de securitate si protectie a muncii, in cazul relocarilor retelelor de apa si canal, este stipulata protejarea malurilor cu pereti de sustinere, insa planul de securitate conform HG 300 privind securitatea pe santier se pare ca nu a fost respectat", au declarat surse din cadrul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, potrivit NewsIn.
Oficiali ai Parchetului de pe langa Judecatoria Sectorului 1 au declarat, sambata, pentru NewsIn, ca procurorii verifica imprejurarile in care a avut loc accidentul de munca de la pasajul Baneasa, dosarul fiind in faza actelor premergatoare.
Potrivit surselor, procurorii fac cercetari sub aspectul savarsirii infractiunilor prevazute de articolul 178 din Codul Penal, adica ucidere din culpa, precum si sub aspectul savarsirii infractiunilor prevazute de articolele 37 si 38 din Legea 319/2006 a securitatii si sigurantei in munca.
Concret, anchetatorii verifica daca persoanele care aveau obligatia au luat toate masurile legale pentru siguranta in munca, precum si daca au fost respectate de catre persoanele implicate bligatiile si masurile stabilite cu privire la securitatea si sanatatea in munca.
Trei muncitori au murit dupa ce un mal de pamant de la pasajul Basarab, unde lucrau, a cazut peste ei, vineri. Un al patrulea a reusit sa scape cu viata.