Piața echipamentelor de printare va crește în acest an cu circa 10%, până la 270.000 de unități, aceasta fiind împărțită din punct de vedere al valorii aproape egal între imprimantele cu jet de cerneală și cele laser, în vreme ce imprimantele matriciale reprezintă o cotă extrem de redusă, a declarat Simona Decuseară, Sales & Marketing Manager Epson pentru România și Bulgaria.
Anul trecut au fost vândute aproximativ 250.000 de imprimante în România, cu o valoare totală de circa 83 de milioane de euro, ceea ce face din țara noastră a treia piață din regiune, fiind depășită doar de Polonia și Cehia.
În ceea ce privește repartizarea în piața imprimantelor cu jet de cerneală, cumpărate în cea mai mare parte (75% – 80%) de utilizatorii casnici, care plătesc în medie aproximativ 100 – 150 de euro pentru achiziție. Totuși, segmentul pieței business este într-o continuă creștere, prețurile acestor echipamente putând să ajungă chiar și la peste 10 mii de euro în cazul imprimantelor industriale destinate industriei textile.
Din punct al poziționării pe piață, Epson România ocupă o cotă de 15% din punct de vedere valoric și de 5% din punct de vedere al numărului imprimantelor cu jet de cerneală vândute. În aceste condiții, compania își propune pentru acest an o creștere de aproximativ 10%, în ton cu piața de profil, după ce anul trecut a înregistrat o creștere de aproape 15 procente, a precizat Simona Decuseară în cadrul evenimentului delansare a două noi imprimante cu jet de cerneală.