20.4 C
București
joi, 25 iulie 2024
AcasăSpecialCât te costă şi ce teste trebuie făcute înainte de achiziţia unei...

Cât te costă şi ce teste trebuie făcute înainte de achiziţia unei maşini rulate?

Achiziţionarea unei maşini la mâna a doua implică de cele mai multe ori costuri neprevăzute, de pre puţine ori fiind vorba de un chilipir. Pentru reducerea riscurilor la care se expun cumpărătorii de maşini rulate dealerii auto recomandă testarea maşinilor la service-urile agreate de dealerii autorizaţi, potrivit unei analize a Autovit.ro.

Piaţa auto de maşini rulate capătă o importanţă tot mai mare în România, în condiţiile în care maşinile noi au în continuare vânzări în scădere. Însă de cele mai multe ori o maşină rulată ascunde multe cheltuieli neprevăzute, care însă pot fi descoperite la un dealer autorizat. Spre exemplu potrivit dealerilor BMW, parteneri ai Autovit, în 90% din cazuri când maşina a fost dusă în service s-a descoperit că avea kilometrajul modificat.

De asemeni dealeri precum Chevrolet, Ford, Opel sau Toyota mai recomandă: evitarea cumpărării unei maşini din târguri auto sau a unei maşini aduse din afară, evaluarea completă a autoturismului la un service autorizat, verificarea documentelor şi a istoricului maşinii, dar şi o serie de alte teste, disponibile în service-uri.

Costul verificărilor este între 50 de lei şi câteva sute de lei. Cu toate acestea, luând în calcul ponderea acestei sume din preţul de vânzare (preţul mediu pe piaţa este de 3.580 de euro) şi ponderând importanţa pentru siguranţa în trafic, aceste teste nu sunt doar o opţiune, ci ar trebui să devină o necesitate pentru absolut fiecare nou cumpărător.” a declarat Mihai Cune, Business Manager Autovit.ro 

Ce teste se fac de regulă unei maşini rulate, în service

Chevrolet recomandă câteva teste importante, efectuate în reţeaua de dealeri ai mărcii:

– diagnoza computerizată ce include şi verificarea kilometrajului real

– testare mecanică: verificare tren de rulare, motor, frâne, verificare aspect autoturism (uzură tapiţerie, uzură anvelope)

– verificare tinichigerie: se verifică dacă maşina are elemente revopsite, dacă este afectată structura de rezistenţă (lonjeroane, punte etc.)

– testare electrică: se verifică daca autoturismul  este în parametrii de funcţionare

– test drive: împreună cu clientul se face  un test drive

– verificare documente autoturism: carte de identitate, talon, ITP valabil, RCA valabil, se verifică dacă are taxa de poluare plătită (dacă nu are, cât costă aceasta)

Reprezentanţa BMW, prin reţeaua de service-uri autorizate, oferă două tipuri de verificări: verificare 360 de grade (72 puncte de verificare), verificare în 12 puncte. În cazul primei verificări preţul este de circa 450 lei, în timp ce pentru o verificare în 12 puncte se situează în jurul a 220 lei.

Dacia se axează pe vânzarea de vehicule noi, astfel că o verificare a unei maşini rulate, într-un service autorizat, nu reprezintă o activitate principală pentru dealeri. 

În schimb dealerii Ford, Opel, Toyota sau Porsche România recomandă tuturor celor care vor să achiziţioneze o maşină rulată să apeleze la unul dintre service-urile autorizate. În cazul dealerilor Ford serviciile de testare includ mecanică şi electrică, electronică, istoric reparaţii în garanţie, campanii service active şi eventuale acţiuni de recall, la un cost oficial de 69 de lei (TVA inclus), standard în toată reţeaua Ford.

Pentru clienţii cu modele de maşini mai vechi de 2 – 4 ani Opel oferă pachete de servicii aftersales cu preţ recomandat, în timp ce clienţii care achiziţionează o Toyota prin serviciul buy-back au parte de verificare gratuită a maşinii.

Indiferent de marca aleasă de către un amator de maşini second-hand este de recomandat să se apelze la un dealer autorizat, care are în ofertă şi servicii de testare a maşinilor rulate. Pe piaţă există mai multe oferte de acest tip, care pot fi consultate pe siteurile oficiale sau la reprezentanţele dealerilor auto. 

 

 

 

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă