38.4 C
București
marți, 16 iulie 2024
AcasăSpecialCarucioare inteligente la supermarket

Carucioare inteligente la supermarket

Carucioarele de cumparaturi vor fi dotate in viitor cu un ecran LCD informeaza clientul despre cele mai bune oferte promotionale si de ultimele reduceri facute de magazin, dar si despre componenta nutritiva sau caloriile diferitelor alimente. Clientii supermarketului viitorului din ultramodernul oras-stat Singapore au la dispozitie carucioare de cumparaturi inteligente, dotate cu ecrane LCD care ii informeaza despre cele mai bune oferte. De la ultima reducere la cereale sau pasta de dinti, sau date privind caloriile unui muschi file si pana la mesaje care ii informeaza pe ce culoare se afla marfurile, noteaza ziarul Estrella Digital, citat de Agerpres.

Pe langa ecranul cu cristale lichide color, clientul beneficiaza si de fotografii pentru a facilita identificarea produselor in standuri si de un sistem de citire electronica a codului de bare al etichetelor. "Este cu adevarat util, de multe ori nu am timp sa ma informez despre oferte, cu acest ecran este acum mai simplu", comenteaza Ellen Brown, o englezoaica expatriata, clienta obisnuita la Market Place @ One North, specializat in alimente importate din Europa, SUA si tarile asiatice.

La doua saptamani de la intrarea lor in functiune, carucioarele au avut o primire excelenta in randul clientilor, tinand cont de numarul mare de cereri adresate angajatilor supermarketului. Ecranele sunt dotate cu un micro-chip care analizeaza frecventele radio sincronizate cu un localizator GPS pentru a detecta in orice moment pozitia in magazin si gradul de apropiere al culoarelor si al frigiderelor sau lazilor frigorifice.

In functie de aceasta, un transmitator trimite terminalului datele privind oferte promotionale, lansarea de noi produse, retete si sfaturi pentru o alimentatie sanatoasa care se pot primi prin SMS. Gratiei tehnologiei fara fir se pot modifica preturile instantaneu si fara a atinge eticheta dar si posibilitatea de a calcula punga cu fructe sau legume cand este cantarita pe cantarul digital. "Este o inovatie care economiseste timp si mana de lucru s-ar putea ca acum sa para futurista, dar cred ca in curand vor fi disponibile in multe magazine", spune presedintele companiei singaporeze Store of the Future, Eric Rosenkranz.

Ca urmare a efectelor actualei crize financiare, se acorda o atentie tot mai mare costului cosului de cumparaturi, iar carucioarele 'inteligente' ii ajuta pe clienti sa gaseasca cele mai bune oferte si promotii saptamanale. Fiecare cumparator inregistreaza in memoria terminalului produsele achizitionate, creand o baza de date privind obiceiurile sale de cumparator care permite supermarketului sa cunoasca mai bine gusturile clientilor si ce alimente sunt mai mult sau mai putin cerute.

Lantul de supermarketuri Cold Storage a investit circa 3 milioane de dolari in dezvoltarea unui parc de 20 de carucioare, pretul pentru unul singur fiind de 1.400 de dolari singaporezi (in jur de 700 de euro). Totusi, responsabilii magazinului mizeaza pe aceasta tehnologie sofisticata aplicata pentru prima data comertului, in timp ce compania SOFT are incredere in puterea de cumparare a cetatenilor care, in pofida crizei, sunt dependenti de cumparaturi. Micul oras-stat Singapore, cu 4,5 milioane de locuitori, este economia cea mai avansata din Asia de Sud-Est si unul din cele mai moderne de pe intreg continentul, la concurenta cu Hong Kong-ul si Japonia in implementarea noilor tehnologii.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă