Autoritatile din Ucraina fac pasul inapoi privind Canalul Bastroe. Viktor Bondar, ministrul ucrainean al Transporturilor, a declarat cu prilejul unei intalniri pe care a avut-o la Odessa cu administratia locala ca dupa un an de folosire a caii navigabile Bastroe s-a constatat ca aceasta este nerentabila.
„Anul trecut s-a cheltuit de cateva ori mai mult cu dragarea canalului decat s-a incasat de la cele 400 de nave care au tranzitat aceasta cale navigabila – a declarat ministrul Bondar. Ar fi o solutie sa marim taxele de acces pe canal, dar riscam sa-i determinam pe armatori sa nu mai patrunda cu navele in Marea Neagra si sa iasa de pe Dunarea maritima si sa folseasca alte rute. In aceste conditii, voi propune stoparea continuarii proiectului, care se dovedeste a fi pagubos”. Oficialul a mai precizat ca ideea realizarii Canalului Bastroe nu este noua. Ea a fost analizata inca din 1907, dar expertii au considerat-o nerentabila.
Exista suspiciunea ca declaratiile ministrului ucrainean ar fi legate de finalizarea expertizei ESPO privind realizarea Canalului Bastroe. Acest raport, care va fi facut public la inceputul lunii mai, recomanda Ucrainei sa inceteze imediat realizarea canalului pentru ca sunt afectate ecosistemele din Delta.