Negocierile dintre stat si constructorul auto american Ford pentru privatizarea Automobile Craiova vor fi finalizate luni, discutiile urmand sa clarifice ultimele doua aspecte ale contractului, care insa nu va fi semnat la inceputul saptamanii viitoare, intrucat trebuie aprobat de Guvern.
"Contractul cu Ford nu va fi semnat saptamana viitoare, pentru ca mai sunt doua puncte care trebuie clarificate, apoi trebuie aprobat de Guvern. Ultimele puncte ale contractului vor fi discutate luni, cand le vom si finaliza", au declarat vineri surse apropiate negocierilor, citate de Mediafax.
Potrivit unor surse oficiale, AVAS negociaza cu Ford o formula juridica legata de terenurile uzinei, a caror valoare ar trebui sa majoreze pretul pentru actiunile companiei, aceasta fiind singura problema ramasa de rezolvat inaintea semnarii contractului de vanzare-cumparare. Cele doua parti au depasit problema datoriilor Automobile Craiova, prin introducerea unei clauze prin care investitorul american este asigurat ca nu se va confrunta, dupa preluarea uzinei, cu solicitari din partea creditorilor pentru vechile restante, si incearca sa clarifice situatia activelor imobiliare ale companiei.
La constituirea societatii Daewoo Automobile Romania s-a convenit, prin contractul de societate, ca Automobile Craiova sa transfere catre aceasta dreptul de proprietate asupra tuturor terenurilor, cladirilor, masinilor, echipamentelor, vehiculelor, dispozitivelor si oricaror alte active construite sau utilizate de Automobile pe acele terenuri. Astfel, toate capacitatile de productie ale Automobile Craiova se afla in prezent in proprietatea Daewoo Automobile Romania, cu exceptia celor care, datorita gradului de uzura, au fost deja casate. Actionarul majoritar al Automobile Craiova este statul, prin Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), care controleaza un pachet de actiuni de 72,4% din capital.