Nu mai putin de 11 institutii private si de stat au participat, ieri, la Sala I.L. Caragiale din cadrul Primariei Sectorului 2, la cea de-a doua dezbatere publica a proiectului Autostrazii Bucuresti-Brasov. Dna Camelia Calatan, reprezentanta Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului (ANPM), a anuntat ca, momentan, proiectul se afla in faza de obtinere a acordului de mediu, solicitat de proiectantul autostrazii – firma SC "Search Corporation”.
Autostrada va incepe din zona Petricani si str. Gherghitei, urmand sa se intinda pe 1,9 kilometri in cadrul municipiului Bucuresti, iar apoi pe raza judetelor Ilfov, Prahova si Brasov. Cu o lungime totala a autostrazii de 174 km, traseul se va desprinde din Sos. Petricani, va traversa zona Tei Toboc si apoi se va desfasura paralel cu str. Gherghitei, pana la calea ferata Bucuresti-Constanta, pe care o va traversa cu un pasaj. Pe raza Capitalei, autostrada va arata precum un bulevard, cu trei benzi de circulatie pe sens, iar de o parte si de alta vor fi amenajate spatii verzi, pentru a contribui la confortul fonic al locuitorilor din zona Gherghitei-Petricani. Tot in acest sens, vor fi amplasate si panouri de protectie impotriva zgomotului, alaturi de amenajari speciale pentru siguranta circulatiei: parapete, semnalizari verticale, marcaje etc. „Unul dintre principalele avantaje ale autostrazii este ca asigura o legatura rapida, in conditii de confort si siguranta intre Bucuresti si centrul tarii. Totodata, se va dezvolta calitatea vietii si a mediului inconjurator – ca urmare a scaderii traficului pe reteaua de drumuri din culoarul autostrazii. Nu in ultimul rand, vor fi create noi locuri de munca, prin dezvoltarea unor noi activitati economice in zonele adiacente autostrazii”, a spus primarul Neculai Ontanu. In cadrul dezbaterii de ieri, cetatenii au avut ocazia sa puna intrebari legate de acest proiect, intrebari care au fost preluate atat in scris, cat si pe suport audio. In perioada urmatoare, reprezentantii ANPM vor analiza si vor raspunde la problemele ridicate, astfel incat proiectul sa raspunda in cea mai mare masura realitatii din teritoriu.