Autostrada Comarnic Braşov va fi construită de o asociere Vinci-Strabag-Aktor, a anunţat joi premierul Victor Ponta.
Construcţia acestei porţiuni de autostradă lungă de 58 de kilometri ar urma să coste circa de 1,2 miliarde de euro, fiind prima autostradă românească realizată în concesiune şi pentru care constructorul va pune taxă.
Concesiunea va fi pe o perioada de 30 de ani, timp în care statul va acorda plăţi de disponibilitate constructorului pentru a compensa veniturile provenite din taxă.
Citeşte şi: Comarnic-Braşov, o viitoare gaură financiară?
Se estimează că, în realitate, autostrada ar costa aproximativ 4 miliarde de euro în 30 de ani.
Aceasta este a treia încercare de a concesiona lucrarea, după două tentative eşuate: în 2004 (cu firma Vinci) şi în 2009 (cu asocierea Vinci-Aktor).
Conform informaţiilor publicate pe site-ul de achiziţii publice odată cu lansarea procedurii, tronsonul de autostradă Comarnic-Brasov are o lungime de 58 de kilometri, iar valoarea estimată de CNADNR este de 5,32 miliarde de lei fără TVA ( total: 1,2 miliarde de euro, adică 21 milioane de euro/km).
Durata contractului este de 360 de luni (30 de ani), începând de la data atribuirii contractului sau de la emiterea ordinelor de începere a lucrărilor, aceasta perioadă incluzând etapa de construcţie, etapa de operare şi întreţinere, însa documentul nu precizează o dată sau un termen când ar putea fi gata lucrările de construcţie.