UPDATE. Peste 3.000 de litri de apă minerală au fost confiscaţi, joi, de poliţişti, în urma pecheziţiilor în trei magazine din Sectorul 3, pentru că sursa indicată pe etichetă a apei respective este un izvor neînregistrat,informează Mediafax.
Apa ridicată din trei supermarketuri din sectorul 3 este sub marca Saguaro.
Potrivit etichetei, apa respectivă ar proveni din izvorul F3 Târgu Secuiesc, care nu află pe lista Autorităţii Naţionale pentru Resurse Minerale
–
Poliţiştii bucureşteni de la Serviciul de Investigare a Fraudelor au făcut, joi, verificări la trei magazine dintr-o reţea de hipermarketuri din Sectorul 3, unde ar fi la vânzare apă minerală neînregistrată, potrivit unor surse din Poliţie, anunță Mediafax.
Anchetatorii verifică, împreună cu inspectorii Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor şi Inspectoratul Teritorial de Muncă, magazine Lidl de pe şoseaua Liviu Rebreanu, şoseaua Mihai Bravu şi strada Fizicienilor, unde s-ar vinde apă minerală neînregistrată, au spus sursele citate.
Echipele de control vor lua mostre de apă, care vor fi duse la laborator pentru a fi expertizată şi a se stabili dacă este improprie pentru consumul uman.
În 5 mai, de la magazine Lidl a fost retrasă cantitatea de aproape 150.000 de litri de apă minerală care, conform inspectorilor de la Protecţia Consumatorilor, era îmbuteliată dintr-un izvor care nu află pe lista Autorităţii Naţionale pentru Resurse Minerale.
Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), Marius Dunca, declara atunci că apa provenea din izvorul F4 Roşu, care nu se află pe lista apelor minerale destinate comercializării.
În urma controalelor, reprezentanţii ANPC au dispus retragerea de la vânzare a 101.160 de litri, după ce reprezentanţii reţelei de hipermarketuri au scos de pe rafturi, din proprie iniţiativă, alţi 45.000 de litri de apă minerală.
Reprezentanţii Lidl arătau atunci că apa minerală Saguaro retrasă de pe piaţă după controalele ANPC nu prezintă probleme de calitate.
"Motivul pentru retragerea apei a fost etichetarea greşită privind descrierea sursei de îmbuteliere a apei. Putem confirma prin intermediul buletinelor de analiză puse la dispoziţie de producător, că apa minerală Saguaro de 2L nu prezintă probleme de calitate. Responsabil pentru informaţiile conţinute de etichetă și procesul efectiv de etichetare este producătorul. Acesta din urmă a declarat că va remedia în cel mai scurt timp cu reprezentanţii ANPC neconcordanţele informaţiilor conţinute de etichetă", spuneau reprezentanţii Lidl.
Retailerul preciza că apa minerala Saguaro este furnizată de unul dintre primii trei productori de apa minerală din România.