Anul acesta, „Rabla“ a luat startul cu o întârziere nesănătoasă, de câteva luni, atât pentru cei tentați de o mașină nouă, cât și pentru dealerii care și-au făcut stocuri. Cu toate acestea, însă, programul a înregistrat un succes istoric, fiind suplimentat de două ori și ambalând vânzările de autoturisme noi în primele trei trimestre ale anului cu peste 18%, până la 82.147 unități.
În mai puțin de trei săptămâni de la lansare, „Rabla 2016“ a fost suplimentată, în iulie, cu 4.000 de tichete. Iar în octombrie, Ministerul Mediului a mai activat 1.846 de vouchere, după ce, în septembrie, piața auto a crescut cu 37%, față de aceeași perioadă a anului trecut.
Per total, în primele 9 luni, au fost comercializate 101.468 vehicule, din care 82.147 autoturisme, vânzările către persoanele fizice urcând cu 35%, potrivit datelor Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA). Sigur, vânzările prin „Rabla“ n-au avansat decât cu 7,5% raportat la același interval din 2015, însă fără aportul programului cifrele n-ar mai fi fost atât de îmbucurătoare pentru o piață aflată de câțiva ani în declin. Iar raportul second-hand/mașini noi n-ar mai fi fost de 3,3:1.
Cea mai îndrăgită marcă continuă să fie Dacia, cu peste 25.000 unități vândute în primele nouă luni din 2016. Podiumul este completat, în ciuda scandalului DieselGate, de trucare a emisiilor de noxe, de Volkswagen (8.533 unități) și Skoda (7.590 unități).