1 C
București
vineri, 6 decembrie 2024
AcasăSpecialAna Cristache, in topul primilor cinci designeri britanici pentru mirese

Ana Cristache, in topul primilor cinci designeri britanici pentru mirese

La numai 25 de ani si dupa numai trei ani de design, Ana Cristache a fost nominalizata la sectiunea "Cel mai bun designer de rochii de mireasa", in cadrul concursului Wrapit Wedding Industry din Anglia – cea mai importanta distinctie acordata creatorilor de rochii de mirese. Chiar daca premiul i-a fost acordat lui Jenny Packam, un nume cu o vechime de 25 de ani in bransa, nominalizarea a transformat-o pe Ana Cristache intr-un brand – "deja am inceput sa primesc telefoane de la persoane din SUA".
– La cati ani ai plecat din Romania?
– La 16 ani, la studii. Eram eleva in clasa a IX-a la fostul Liceu Nicolae Balcescu din Pitesti.
– Ce ai studiat in Anglia?
– Am urmat cursurile liceului privat Ardingly College din West Sussex, dupa care mi-am continuat studiile la Facultatea King’s College London, unde am studiat Business Management. Design-ul a fost un hobby pentru mine la inceput.
– Cum de ai ajuns sa studiezi in Anglia?
– La 11 ani am plecat pentru 3 luni in Anglia, la o scoala privata cu internat. Niste cunostinte din Anglia au gasit acest loc pentru mine si eu am acceptat sa ma duc. Dupa 3 luni am venit inapoi in Romania si am continuat scoala. Dupa 4 ani, timp in care am corespondat tot timpul cu directorul acestei scoli din Anglia, am primit o scrisoare prin care m-au anuntat ca in 1996 vor fi oferite cateva locuri la scoala pentru elevi din Europa de Est, la un pret redus. Am acceptat un loc si am plecat in Anglia, la internat (la aceeasi scoala). Parintii mei nu au venit cu mine. Ei mi-au platit scoala, care era enorm de scumpa pentru buzunarele lor. Ei au deschis o firma de piese auto in Pitesti si m-au tinut in Anglia cu banii castigati de la firma. Munceau de la 7 dimineata pana la 12 noaptea pentru mine, au depus un efort extraordinar. Eu eram constienta de acest lucru, si am luat totul in serios. Pana sa ma marit am locuit la internat sau la camine studentesti.
– De cat timp lucrezi ca designer?
– De 3 ani.

"Deocamdata colectia mea nu se gaseste
in Romania"

– Cum ai decis sa intri in industria nuntilor?
– Imediat dupa ce am terminat facultatea m-am casatorit, si m-am gandit sa am propria afacere in domeniul rochiilor de mireasa. Am facut si consultanta ca organizator de nunti, dar dupa cateva contracte mi-am dat seama ca nu imi place, si am continuat doar cu rochiile de mireasa. Rochiile sunt produse in Romania, dupa modele trimise din Anglia. Lucrez unicate si nu serie.
– Vinzi si in Romania?
– Deocamdata colectia mea nu se gaseste in Romania. Imi doresc foarte mult sa pot sa-mi expun rochiile in orasele mari din Romania. Aceasta este una din ambitiile mele pentru viitor. Casa de Moda Ana SRL Pitesti, unde rochiile mele sunt confectionate, poate executa diferite modele la comanda pentru piata interna, dar aceasta oferta este limitata, avand in vedere volumul mare al comenzilor trimise de mine pentru Marea Britanie.
– Rochiile tale se vand cu preturi cuprinse intre 1.500-3.000 de lire sterline. Care e target-ul tau din clasele de consumatori?
– Majoritatea clientelor mele au peste 28-29 de ani, cariere profesionale si venituri mari. Rochiile sunt executate la cele mai inalte standarde de calitate, cu materiale aduse din toata lumea – si pur si simplu nu pot fi vandute ieftin.

"Nu cunosc nici un designer roman"

– Unde se vand in Marea Britanie rochiile tale? Ai propriul magazin sau le plasezi in alte magazine, mari si specializate?
– Rochiile se vand in Londra. Magazinul meu este in centrul Londrei, zona 1. Deocamdata le plasez si in cateva magazine din Scotia. Incepand de anul acesta vrem sa le distribuim la magazine in toata Anglia. Multe din rochiile mele au facut inconjurul lumii, in sensul ca nuntile clientelor mele au avut loc in SUA, Australia, Noua Zeelanda, India, toata Europa, Japonia, Bahamas, Jamaica etc.
– Pastrezi relatii cu tara? Dar cu designerii romani?
– Da, vin in tara la 2-3 luni, legatura cu familia este stransa. Nu cunosc nici un designer roman deocamdata.
– Ce inseamna nominalizarea aceasta pentru cariera ta?
– Este prima nominalizare pentru mine; avand in vedere ca am inceput firma acum 3 ani, este o realizare foarte mare. Sunt firme care sunt pe piata de 20 de ani si nu au fost nominalizate niciodata pentru un premiu! Prin aceasta nominalizare am cunoscut personal editorii revistelor de specialitate din Anglia, care vor scrie articole despre munca mea, deci in primul rand acest premiu inseamna foarte multa publicitate. In al doilea rand m-am ridicat in randul celor mai mari designeri de aici din Anglia. Am inceput sa primesc telefoane din SUA (New York) de la persoane interesate deja de modelele mele. Iar in al treilea rand, mi s-a deschis poarta catre vanzarea en-gros la magazinele de specialitate din Marea Britanie.
– Cat de mare este industria nuntilor din Anglia, comparativ cu cea din Romania?
– Industria nuntilor in Anglia se ridica la suma de 4.2 miliarde de lire sterline pe an. O nunta medie costa in jur de £18.000. O rochie de mireasa "medie" se ridica la £1.000. Nu cunosc date despre industria nuntilor din Romania. Nici nu am fost la o nunta romaneasca, dar sper sa mi se iveasca ocazia in curand! De-abia astept! (Nunta mea a avut loc aici in Londra)
– Cum ti-ai defini stilul?
– Nici o rochie din colectia mea nu este alba, majoritatea rochiilor sunt culoarea ivoire sau culoarea sampaniei. Oricum, stilul este clasic, doar cu o usoara linie modernista. Alte culori nu voi introduce, pentru ca atunci m-as adresa numai unui foarte mic segment al viitoarelor mirese britanice, iar acesta nu este scopul meu. Ideea este sa ne extindem in fiecare an, sa crestem productia si sa vindem la magazine – iar toate acestea nu se pot obtine decat atunci cand produsul este clasic si elegant.

Interviu realizat de Adrian Schiop

Cele mai citite

Economia României, în creștere moderată în primele nouă luni ale anului 2024

Institutul Național de Statistică (INS) a anunțat vineri că economia României a înregistrat o creștere de 1,1% în trimestrul al treilea al acestui an,...

Alegerile electorale reaprind dezbaterea despre capitalul românesc în sectorul bancar

Tensiunile politice generate de rezultatele neașteptate din primul tur al alegerilor prezidențiale au adus din nou în discuție echilibrul dintre capitalul românesc și cel...

Crăciun 2024: Europenii cheltuiesc mai mult, dar inflația le pune bugetele la încercare

Cheltuielile europenilor în perioada sărbătorilor de iarnă sunt estimate să crească cu 2,9% față de anul trecut, conform unui studiu Mastercard citat de Warsaw...
Ultima oră
Pe aceeași temă