In vederea asigurarii utilizatorilor cu apa de cea mai buna calitate, in conformitate cu contractele de furnizare/prestare a serviciilor de apa si canalizare, in cadrul Regiei Autonome Judetene de Apa Constanta functioneaza Corpul de Control, compartiment ce a aparut ca o necesitate pentru eficientizarea actului de control. Saptamanal, reprezentantii Corpului de Control efectueaza zeci de controale atat in municipiul Constanta, cat si la nivelul localitatilor din judet, unde regia asigura serviciul de alimentare cu apa potabila si canalizare. De cele mai multe ori, in ultima perioada, controalele efectuate la abonati au scos la iveala declaratii false ale acestora legate de suprafata aflata in proprietate, pentru calculul apei meteorice, declaratii ce diminueaza considerabil incasarile regiei si pun in pericol mentinerea sistemului de alimentare cu apa la parametrii optimi. Saptamana trecuta, reprezentantii Corpului de Control au efectuat 67 de actiuni de control, la nivelul agentilor economici si gospodariilor individuale din Constanta, dar si din statiunile litoralului romanesc. La majoritatea abonatilor, verificarile au scos la iveala apometre nesigilate si faptul ca multi dintre cei controlati aveau declarate suprafete mult mai mici, pentru calcularea volumului de apa meteorica preluat de sistemul de canalizare. In statiunea Saturn, in Satul de Vacanta Dunarea, la majoritatea agentilor economici de aici, reprezentantii Corpului de Control au constatat ca aveau apometre de clasa B, nesigilate sau sparte. In plus, foarte multi dintre ei, primisera notificari pentru schimbarea contoarelor, notificari la care nu au raspuns in termenul de cinci zile. In urma verificarii, a rezultat ca aparatele de masura nu inregistrau consumurile reale de apa. Toti acesti abonati s-au ales cu procese verbale de constatare pentru consumuri medii, in sistem retroactiv pe 18 luni, in valoare de peste 10.000 lei RON. La abonatii din zona centrala a statiunii, echipele Corpului de control au constatat, in urma masuratorilor efectuate, ca suprafetele declarate pentru calculul apei meteorice erau mult mai mici. Drept urmare, toti acesti abonati s-au ales cu procese verbale de constatare, in valoare de peste 3.500 lei RON. In statiunea Eforie Sud si Nord, in urma verificarilor s-a descoperit ca proprietarii de vile dadusera declaratii false pentru calculul apei in sistem pausal. Mai precis, conform declaratiilor proprietarilor de vile, apa potabila se factura in sistem pausal pentru doua sau trei persoane, in timp ce la ora verificarilor, au fost descoperiti cazati cate 15-25 de turisti in fiecare imobil. Toti proprietarii s-au ales cu procese verbale de constatare, in sistem retroactiv pe 18 luni, in valoare totala de peste 9.000 lei RON. In urma actiunilor de saptamana trecuta, pentru neregulile constatate au fost intocmite procese verbale de sanctionare in valoare de peste 20.500 lei RON. Avertizam pe aceasta cale toti abonatii regiei, care trebuie sa inteleaga necesitatea respectarii legalitatii in cazul alimentarii cu apa potabila si canalizare, in caz contrar riscand sanctiuni usturatoare si plata in sistem retroactiv pe 18 luni a serviciilor de furnizare apa potabila si canalizare.