Cele mai importante personalitati ale judetului Alba, oameni de afaceri, politicieni, artisti sau top manageri au participat vineri seara, la Alba Iulia, la ceea ce s-a dorit sa fie primul eveniment monden in cel mai propriu sens al cuvantului: „Omul Anului”, prima editie. Evenimentul a fost deschis de un spectacol exceptional cu Johny Raducanu si Ion Caramitru, care s-au jucat cu sunetele pianului si cu versurile catorva poeti romani.
Premiantii au fost alesi in urma unui sondaj de opinie realizat telefonic de un institut acreditat, pentru fiecare din sectiuni: personalitati din cultura, sport, afaceri, administratie, finante, jurnalism, sanatate etc. „Esantionul avut in vedere este de 1200 de persoane, marja de eroare fiind de aproximativ 3 la suta, iar tipul de intrebari a fost de tipul celor deschise, de genul: „Care considerati ca este cea mai apreciata persnalitate din cultura?”. N-am dorit sa nominalizam anumite persoane, iar respondentii sa aleaga, ca sa nu existe suspiciunea ca am incercat sa sugeram un anumit tip de raspuns” a declarat managerul evenimentului, Mihai Coser.
„Jidvei” Ð cel mai reprezentativ brand
Cea mai mare parte a premiilor s-au dus spre personalitati politice, cum este primarul municipiului, Mircea Hava, dar si spre branduri din judetul Alba recunoscute la nivel national si chiar mondial.
Astfel, Hava a adunat trei premii si a fost vizibil emotionat. El a fost votat de albaiulieni drept „Omul anului”, „Cel mai apreciat politician” si „Cea mai apreciata personalitate din administratia publica locala”, capitol la care a fost urmat de prefectul Cosmin Covaciu si de presedintele Consiliului Judetean Alba, Ion Dumitrel.
Trofeul pentru cel mai reprezentativ brand judetean a revenit marcii „Jidvei”, unul dintre cei mai importanti producatori de vinuri din Romania, urmat de fabrica de portelan din Alba Iulia. „Apulum” si de „Transavia”, cea mai moderna fabrica de procesare a carnii de pui din Transilvania. De asemenea, proprietarul „Transavia” Ioan Popa, a primit si titlul de cel mai apreciat om de afaceri din Alba Iulia.
Cel mai apreciat brand local a revenit marcilor „Fulga” si „Zuzu”, produse ale „Albalact”. Un premiu a primit si „Gabriel Rosia Montana”, pentru cea mai buna evolutie de brand, care a avut drept tinta societatea civila.