Consilierii municipali braileni au aprobat contul anual de executie a bugetului local si a celorlalte situatii financiare pe anul 2005. La analiza veniturilor totale s-a constatat ca gradul de realizare a fost de 97,24%. La „impozitul pe profit” s-a inregistrat un grad de incasare de 224,73%, aportul fiind al SC CET SA Braila cu 664.976,7 lei, RA APA cu 472.694,73 lei si RA „Administratia Zonei Libere” cu 5.992 lei. La „Taxa pentru folosirea terenurilor proprietate de stat” s-a observat un grad de incasare destul de redus. Debitul a venit de la RA „Administratia Zonei Libere” Braila, care a atacat in contencios administrativ decizia de impunere, iar Curtea de Apel Galati, prin Decizia nr. 374/R din 15 noiembrie 2005, a anulat actul administrativ in acest sens. Cat priveste sursa „Impozit pe cladiri si terenuri de la persoane juridice”, s-a constatat un grad de incasare de 80,68%, diferenta fiind preluata in bugetul anului in curs, ca „ramasita de incasat”. Dintre contribuabilii persoane juridice, ca restantieri pe aceasta sursa se afla mai multe societati comerciale, printre care SC IMB, SC Ceres, SC Vermatta, aflate in lichidare judiciara. In aceeasi situatie se afla si alte societati care nu au probleme de lichidare, din care amintim: SC Metalurgica SA, SC Tazz Trade SRL Braila. Sursa „Impozit pe spectacole” a indicat un grad de incasare de 76,4%, situatia fiind determinata de nivelul scazut al incasarilor din biletelor de intrare la spectacole la care se aplica cota de impozitare. Nici la capitolul sursa „Alte impozite indirecte” bugetul local nu sta mai bine, gradul de incasare fiind de 88,32%, nerealizarea fiind determinata de faptul ca sursa este una fara debit, iar estimarile in astfel de situatii au comportat abateri pozitive sau negative, dupa caz. In aceeasi situatie s-a aflat si sursa „Varsaminte de la institutii publice”, care a fost de 79,34%. La efectuarea diferentei intre prevederile bugetare definitive si incasarile realizate a rezultat un volum de venituri de 3.947.943 lei, situatie care a generat furnizori neachitati la perioada analizata.