Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

7 lucruri pe care NU trebuie să le faci înainte de culcare

Dacă obișnuiești să butonezi telefonul mobil înainte de a adormi, trebuie să renunți la acest obicei pentru te odihni mai bine noaptea. Nu este singurul obicei care te poate împiedica să adormi ușor și să te bucuri de un somn neîntrerupt, scrie The Independent.

Share

Elena Mitrovici 0 comentarii

Actualizat: 30.03.2016 - 18:28

Dacă obișnuiești să butonezi telefonul mobil înainte de a adormi, trebuie să renunți la acest obicei pentru te odihni mai bine noaptea. Nu este singurul obicei care te poate împiedica să adormi ușor și să te bucuri de un somn neîntrerupt, scrie The Independent. 

Cercetătorii au efectuat mai multe studii pentru a descoperi obiceiurile comune care pot afecta somnul și pentru a oferi soluții oamenilor care suferă de insomnii.

1. Nu folosi nici un fel de tehnologie digitală înainte de culcare

Un număr tot mai mare de specialişti sugerează că lumina albastră emisă de ecranele digitale împiedică creierul să elibereze melatonina, o substanță care îi transmite corpului când trebuie să doarmă. Ia exemplul Ariannei Huffington, co-fondatoare şi editor la The Huffington Post, care a interzis orice dispozitiv electronic în dormitor, iar seara citeşte puţin dintr-o carte adevărată, pentru a adormi mai ușor.

2. Nu lua pastile de dormit (decât dacă eşti diagnosticat cu insomnie)

Specialistul în somn de la Harvard, Patrick Fuller, susține că cei mai mulţi dintre oamenii care iau medicamente pentru a se odihni, nu au nevoie cu adevărat de ele şi ar trebuie să facă eforturi să renunţe la ele. Medicaţia este însoţită, de obicei, de o mulţime de efecte sencundare, de la dureri de muşchi la pierderi de memorie. În plus, pot genera dependenţă, iar problemele tale cu somnul s-ar putea agrava.

3. Nu bea alcool înainte de culcare

Specialiştii spun că îţi va fi greu să dormi liniştit dacă bei alcool înainte de culcare. Pe măsură ce corpul începe să metabolizeze alcoolul, în partea a doua a nopţii, vei deveni agitat. Studiile au arătat că băutul înainte de culcare suprimă în special mişcările rapide pe care ochii le fac în somn (REM), mişcări care sunt importante pentru memorie şi concentrare.

4. Nu lucra în pat sau în dormitor

Experţii te sfătuiesc să foloseşti dormitorul exclusiv pentru somn şi sex. Altfel, mintea ta nu va asocia dormitorul cu odihna şi îţi va fi mai greu să adormi.

5. Nu consuma cafeină după ora 17:00 

Cercetărorii au relevat că un consum de 400 mg de cafeină (cam atât conţine o ceaşcă mare de cafea) chiar şi cu şase ore înainte de culcare îţi afectează somnul. Potrivit respectivei cercetări persoanele care au băut cafea după-amiază au dormit cu o oră mai puţin decât celelalte.

6. Nu mânca înainte de culcare

Oamenii de știință susţin că mâncatul în ultima oră înainte de culcare îţi afectează atât cantitatea, cât şi calitatea somnului, mai ales dacă eşti femeie. Iar dacă această cină târzie este bogată în grăsimi va reduce şi durata somnului. Dacă îţi este foarte foame seara târziu, specialiştii îţi recomandă cereale integrale cu proteine, cum ar fi o felie de pâine din grâu integral cu unt de arahide.

7. Nu fă sport înainte de culcare

Experţii recomandă evitarea antrenamentelor sportive seara, pentru că în urma lor creşte temperatura corpului şi îţi va fi tot mai greu să adormi. Dacă totuşi vrei să te mişti, specialiştii îţi sugerează să faci puţin yoga sau stretching, care te vor ajuta să te relaxezi.

Citește totul despre:

Comentarii

loading...