Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Foto: Economica.net

Un consilier propune interzicerea treptată în București a mașinilor Euro 1, Euro 2, Euro 3 și Euro 4

Consilierul general Lucian Iliescu (PMP) vrea să depună, miercuri, un proiect de hotârâre care prevede interzicerea circulaţiei în Capitală, de la 1 ianuarie 2019, a autoturismelor Euro 1 şi Euro 2, informează Mediafax.

Share

Mihai Diac 0 comentarii

Actualizat: 18.04.2018 - 08:48

Același proiect prevede interzicerea autoturismelor Euro 3 şi Euro 4 din anul 2020, respectiv 2021.

Proiectul de hotârâre propus de Lucian Iliescu ar urma să intre, potrivit acestuia, fie pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului General al Municipiului Bucureşti din aprilie, fie pe cea din luna mai.

Potrivit proiectului, interzicerea circulaţiei este valabilă în intervalul orar 06:00 – 22:00

„Dacă va fi votată, hotărârea intră în vigoare la 1 ianuarie 2019, pentru maşinile non-euro, Euro 1 şi Euro 2. Pentru aceste maşini, interzicerea circulaţiei este valabilă în intervalul orar 6 dimineaţa – 10 seara, adică pot circula noaptea, pentru că sunt şoferi care vin în tranzit, de exemplu. Vor intra în aceasă categorie de maşini şi cele utiltare, care transportă beton, dar şi taxiurile. Amenzile vor fi de 2.000 de lei pentru nerespectarea acestei prevederi. În ceea ce priveşte maşinile Euro 3, acestea ar urma să fie interzise din 2020, iar cele Euro 4 din 2021. La fel se întâmplă în oraşe precum Bologna, Torino sau Bruxelles şi Budapesta”, a declarat consilierul Lucian Iliescu.

Porivit proiectului de hotârâre, fac excepţie de la această restricţie: autovehiculele îndreptăţite să utilizeze semnale speciale de avertizare luminoase, autovehiculele care efectuează transport în comun, , ambulanţele, ale celor care îndeplinesc sarcini publice, transportă alimente, respectiv autovehiculele de depanare sau de transport vehicule care cu girofare galbene. Totodată, în această categorie de excepţie se încadrează şi autovehiculele diplomaţilor, militare, autovehiculele care transportă persoane cu handicap locomotor şi carele TV.

„Capitala este unul dintre oraşele europene cu cel mai înalt nivel de poluare, mai ales a aerului. Conform datelor Oficiului european de statistică, referitoare la nivelul de satisfacţie al locuitorilor din capitalele ţărilor UE, în anul 2015, doar 22% dintre locuitorii Bucureştiului se declarau multumiţi de calitatea aerului, şi 31% de nivelul de zgomot din oraş. (…) Este imperios necesar a se lua măsuri de descurajare a circulaţiei cu autovehicule poluante în oraş, şi venind în întâmpinarea şi completarea măsurilor de eliminare a parcului auto poluante care se regăsesc în propunerea P.M.B a Planului Integrat de Calitate a Aerului în Municipiul Bucureşti, consider oportună restricţionarea circulaţiei, cel puţin pe timpul zilei a acestui tip de autovehicule”, se arată în expunerea e motive a proiectului, semnată de Lucian Iliescu.

Comentarii

loading...