Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Suntem săraci, dar cheltuim mult pe cadouri

Mexicanii și românii sunt cei mai cheltuitori atunci când vine vorba de a arunca cu bani în stânga și în dreapta pe cadouri de sarbatorile de iarnă. Ocupăm această poziție fruntașă nu pentru că trăim bine, ci pentru că avem salariu mic și prețuri mari.

Iulian Budușan 0 comentarii

Actualizat: 21.12.2017 - 15:09

Potrivit sondajului, realizat de Ferratum Grup, doar 25% dintre românii care au participat spun că preferă cumpărăturile online, diferenţa fiind reprezentată de cei care colindă magazinele în căutarea de cadouri. Potrivit aceleaşi surse, top 3 cadouri pentru care este alocat bugetul este format din: haine (20,9%), dulciuri (19,4%) şi jucării (12,7%). Pentru respondenţii la acest studiu, 28% din bugetul de sărbători este alocat pentru călătorii, 40% dintre români preferând serviciile AirBnb.

„Consacrat drept un bătrânel care împarte daruri celor mici, Moş Crăciun este un simbol ce cheamă. Este capital de relaţie pe care îl investim în ceilalţi prin simplă dăruire de cadouri. Se naşte o economie de circumstanţă care îşi are regulile ei specifice. Dăruim şi primim în bază unui comportament de reciprocitate care consolidează relaţiile cu ceilalţi şi stimulează consumul. Comunităţi întregi sunt antrenate simultan în jocul social al schimbului de daruri cu încărcătură simbolică şi efect în economie”, explică Magdalina.

Chiar dacă în copilăria omenirii darul avea multiple semnificaţii, în momentul de faţă cea economică predomina, spune analistul. Consumul învârte indicatorii economici şi desenează grafice de bunăstare statistică. „Darul creşterii economice pe bază de consum nu poate dură la nesfârşit. Dacă vine Moş Crăciun şi ne ia darul înapoi?”, încheie Constantin Magdalina.

Comentarii

loading...