10 C
București
miercuri, 24 aprilie 2024
AcasăSocialStudiu Kantar: Presiunile sociale și economice sunt principalele probleme de sustenabilitate care îi...

Studiu Kantar: Presiunile sociale și economice sunt principalele probleme de sustenabilitate care îi afectează pe români în 2022

Problemele sociale, în frunte cu exploatarea prin muncă, sărăcia și accesul la servicii medicale, sunt printre cele mai importante zece probleme legate de sustenabilitate pe care companiile din România trebuie să le abordeze astăzi, potrivit ediției de anul acesta a studiului Sustainability Sector Index realizat de Kantar.

Pentru a afla cum pot brandurile să transmită cu succes mesaje sustenabile, Kantar a analizat răspunsurile emoționale (prin analiza impresiilor faciale din momentul urmăririi reclamelor) ale consumatorilor la cele mai eficiente și la cele mai puțin eficiente 25% reclame care intenționau să transmită mesaje sustenabile, din baza de peste 230,000 de reclame pretestate de Kantar global. “De asemenea, am testat o serie de reclame românești cu ajutorul inteligenței artificiale, prin intermediul abordării Link AI”, afirmă Andra Constantinescu, Creative Lead la Kantar Romania.

Din perspectiva sustenabilității sociale, interesul crescut pentru înțelegerea simptomelor “burnout-ului” subliniază importanța implicării companiilor pentru a sprijini sănătatea mintală a angajaților (căutări în creștere cu +32% ale volumelor anul acesta) și faptul că loializarea sau retenția sunt indicatori fundamentali pentru cât de sustentabile sunt organizațiile. În privința căutărilor legate de mediu,  “sustenabilitatea” și “economia circulară” sunt termeni profund legați, care fac parte dintr-o conversație mai amplă despre deșeuri și risipă în România.

Brandurile care vor reuși să îl definească cât mai bine și să demonstreze, să pună în aplicare acțiuni concrete și relevante, vor avea cu siguranță de câștigat. Pe măsură ce tehnologia evoluează și se dezvoltă mai multe produse sustenabile, mărcile pot juca un rol mai important dincolo de simpla reciclare a deșeurilor. Reciclarea a căpătat deja amploare și în România, este o tendință destul de bine stabilită, reprezintă o modalitate prin care românii participă la economia circulară. Cel puțin în intenție, așa arată Sustainability Sector Index.

“Rezultatele din Sustainability Sector Index ne arată că unul din doi români din mediul urban, consideră că este foarte greu de spus care produse sunt bune sau rele din punct de vedere etic sau al impactului asupra mediului (53%); în timp ce unul din trei nu știu unde să găsească produse sustenabile sau fabricate/cu ingrediente procurate în mod etic (36%).

Dincolo de imperativul moral pe care îl avem noi toți, mărcile care fac ceea ce trebuie în privința sustenabilității au o contribuție fundamentală și la creșterea brandului, mai ales în perioadele de criză sau cu diferite tulburări. Nu mai este o chestiune de dacă ar trebui să acționăm, ci despre cum să facem asta. Un alt indicator despre sustenabilitate, pe care îl avem în baza globală Kantar BrandZ, demonstrează foarte clar că brandurile pe care consumatorii le percep ca fiind mai sustenabile și-au crescut valoarea financiară totală a mărcii cu 31% în 2022 față de 2021. Iar această creștere este semnificativ mai mare decât media celor mai mai valoroase 100 branduri globale, care au crescut cu doar 23%.

Cristina Corpaci
Cristina Corpaci
Din iulie 2021 m-am alăturat echipei România Liberă, unde sunt editor și editorialist economic.
Cele mai citite

Dosar de corupție la nivel înalt în Rusia: unul din adjuncții ministrului rus al apărării a fost arestat

Un adjunct al ministrului rus al apărării, Timur Ivanov, a fost arestat pentru presupusă corupţie, a anunţat marţi Comitetul de Anchetă rus, notează AFP,...

De ce să montezi panouri fotovoltaice acasă?

În condițiile în care prețurile energiei electrice au crescut vertiginos în ultimii ani, fiind din ce în ce mai impredictibile, te întrebi justificat: ce...

Inovație pe piața muncii: munca fără contract

Ministerul Muncii a anunţat că orice persoană cu vârsta de cel puţin 16 ani va putea să câştige bani în plus. Va putea face...
Ultima oră
Pe aceeași temă