Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Studenții, obligați să stea la cozi pentru bilete de tren

Studenții sunt nemulțumiți că nu își pot lua on line biletele de tren, lucru ce este posibil pentru ceilalți călători.

Share

Laurențiu Mușoiu 0 comentarii

Actualizat: 25.06.2018 - 11:40

Deși au gratuitate la transportul cu trenul, studenții sunt obligați să stea la coadă, la casele de bilete ale CFR, pentru a-și lua bilet. Reprezentanții studenților dau vina pe autorități, care ar fi putut să implementeze rezervarea on line a locurilor în tren. “Ne așteaptă încă o vară în care Căile Ferate Române (CFR) și Ministerul Educației Naționale (MEN) lasă studenții și elevii la cozile interminabile de la ghișee, în lipsa opțiunii de procurare a biletelor online sau la ghișeele rapide”, se menționează într-un comunicat al Alianței Naționale a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR).

 Asociația studențească spune că situația este “inadmisibilă”. “Vina este împărțită între cele trei instituții în mâinile cărora este soluția, și anume SNTFC CFR Călători, MT și MEN. De asemenea, dacă demersurile necesare ar fi fost întreprinse de la începutul anului universitar curent, astăzi procurarea biletelor online nu ar mai fi reprezentat o problemă pe care să o aducem în prim-plan. Mai exact, Ministerul Educației Naționale are obligația de a trimite către Căile Ferate Române în decurs de maximum două luni de la începerea anului universitar datele din Registrul matricol unic, lucru care nu s-a întâmplat nici până acum, dar care este stipulat de art. 5, alin. (5) din Normele metodologice privind acordarea facilităților de transport intern feroviar și cu metroul pentru elevi și studenți din 31.01.2017”, mai menționează sursa citată.

 ANOSR mai atrage atenția că, în conformitate cu un răspuns primit din partea SNTFC „CFR Călători”, „deficitul de material rulant este de aproximativ 400 de vagoane”, în contextul în care parcul de vagoane funcționale este de aproximativ 800 de vagoane. Pe scurt, deficitul de vagoane este de 50%. “În concluzie, dată lipsa totală de interes în soluționarea acestei probleme, reiterăm solicitarea noastră către SNTFC „CFR Călători”, Ministerul Transporturilor și Ministerului Educației Naționale, de a întreprinde toate demersurile necesare în vederea respectării dreptului studenților la transport feroviar intern gratuit, civilizat și accesibil, inclusiv prin intermediul mediului online”, mai susține ANOSR.

Comentarii

loading...