8.8 C
București
sâmbătă, 20 aprilie 2024
AcasăSocialStrategia Germaniei în contextul pandemiei este promovarea vacanțelor în natură

Strategia Germaniei în contextul pandemiei este promovarea vacanțelor în natură

Organizația pentru Turism a Germaniei a anunțat astăzi într-o conferință de presă strategia Germaniei în ceea ce privește turismul în următoarea perioadă, precum și cele mai recente date referitoare la numărul turiștilor români în Germania.

 

Statistici ale anului 2019: 10 ani de crestere continua

 
 În anul 2019 Germania a înregistrat 89.9 milioane de înnoptări din partea turiștilor străini, creșterea procentuala față de anul anterior fiind de 2.6%.

Trendul turiștilor români care vizitează Germania a avut un ritm ascendent, astfel că în anul 2019 s-au înregistrat peste 1.5 milioane de înnoptări, cu o creștere procentuală față de 2018 de 1.3%. Comparativ cu anul 2010, numărul de înnoptări ale turiștilor români a crescut cu 185.4%.

 Bavaria s-a numarat printre destinațiile preferate ale românilor în 2019, astfel peste 26% dintre aceștia și-au petrecut anul trecut vacanta aici. Peste 16% dintre înnoptările înregistrate în perioada ianuarie-decembrie 2019 au fost in Baden-Württemberg.

În 2020 s-a înregistrat o scadere de 33.1% a vizitelor turițtilor români în Germania

Deși în primele 2 luni ale anului 2020, vizitele turiștilor români erau într-un trend crescator de 3.5% față de 2019, începând cu luna martie numărul înnoptărilor a scazut cu 33.1%, înregistrându-se un total de 219.287 înnoptari, în perioada ianuarie – iulie 2020.

Germania este percepută ca o destinație sigură în contextul COVID-19. Astfel, România se află printre piețele cu cea mai rapidă revenire în ceea ce privește vacantele în Germania. Printre activitățile cele mai apreciate de români ca fiind cu risc scăzut de îmbolnavire sunt călătoriile cu mașina, vacanțele în natură și călătorii individuale, fiind urmate de călătoriile culturale, călătoriile în orașe și circuitele turistice.

„In opinia mea, turismul joacă un rol cheie în conturarea imaginii și reputației unei țări, iar atat Germania, cât și România, au o mulțime de oferit celor care aleg sa le viziteze. Printre principalele atuuri ale acestor două destinații se află natura și multiplele oportunități de petrecere a timpului în aer liber, aspect care se pliază foarte bine pe noile tendințe în turism în contextul pandemiei. Traversam într-adevar o perioadă dificilă pentru turism, dar este foarte important modul în care ne raportăm la întreaga situație: cu atitudinea corespunzatoare, putem ieși învingători la final, iar această criză poate fi de fapt o reala oportunitate pentru noi”, a declarat ambasadatorul Germaniei la Bucuresti, Cord Meier-Klodt.

 

Strategiile Germaniei în contextul COVID-19: 

În următoarea perioadă, Organizatia Germană pentru Turism își va concentra activitațile sale internationale de marketing pe informații legate de turismul în natură.

În Germania se află 104 parcuri naturale, 16 parcuri naționale și 16 rezervații biosferice ce aparțin patrimoniului UNESCO. În patrimoniul mondial natural sunt incluse 3 arii din Germania protejate UNESCO, și anume: rezervația de fosile Messel, pădurile seculare de fag și Marea Wadden.

Este o destinație potrivită pentru cei care iubesc activitațile în natură, pentru că există trasee de drumeții marcate pe o distanță de 200.000 km de-a lungul țării, 70.000 km trasee pentru biciclisti. Dintre acestea, peste 100 sunt trasee tematice și se regăsesc 13 regiuni viticole cu peste 80.000 de producători.

 

 

 

„Germania a fost printre primele destinații care au ales să continue și să comunice în primele saptămâni de lockdown și să rămână aproape de turiștii săi. În pofida carantinei, s-a pus accent pe descoperirea Germaniei în mod virtual, prin crearea campaniei #DiscoverGermanyFromHome care a promovat continut inspirațional, empatic și informativ pe platformele de social media. A fost urmată de #GermanyAwaitsYou, dedicată momentului in care s-au reluat calatoriile, care de curând s-a transformat în #WanderlustGermany, un îndemn la a explora locurile mai puțin turistice, în a cunoaște natura Germaniei și orice zonă mai puțin aglomerată“, a declarat Cristian Sallai, Director Regional al Organizatiei Germane pentru Turism.

În Germania sunt 1.500 de unități de cazare specializate și clasificate ca „Qualitätsgastgeber Wanderbares Deutschland“ – „Gazde de calitate pentru drumeții în Germania“ și 5.800 de unități bed&bike. În 2018, s-au înregistrat circa 4.6 milioane înnoptări ale străinilor în unități de camping de cea mai înaltă calitate.

Prin microsite-ul www.germany.travel/feelgood se promovează turismul sustenabil din Germania, cu peste 1000 de unități de cazare sustenabile, de la EcoCamping până la hoteluri de 5 stele.

 

 

Toate unitățile de cazare promovate au obținut certificate de sustenabilitate, datorită acțiunilor sale, precum: folosirea materialelor și a materiilor prime regenerabile, colaborarea cu furnizorii locali, gastronomia locală  și sezonală, folosirea energiei regenerabile eoliene, solara etc. Turistii români pot accesa acest site pentru a vedea o harta interctiva cu unitati de cazare sustenabile din Germania, alături de servicii de planificare pentru călători, agenții de turism etc.

 

Cele mai citite

Lion Capital și Bursa Română de Mărfuri inventează motive pentru a nu plăti dividende. Acționarii societăților controlate de Bogdan Drăgoi și Gabriel Purice, nemulțumiți

Numeroși acționari ai Lion Capital, fosta SIF Banat-Crișana, sunt nemulțumiți că societatea condusă de fostul ministru de finanțe Bogdan Drăgoi nu plătește dividende. O...

Accident rutier pe DN2-E85, în județul Buzău. Două femei au ajuns la spital

Două femei în vârstă de 32 de ani şi 39 de ani au fost transportate de urgenţă la spital vineri, în urma unui accident...

Anunț de ultimă oră al Federaţiei Germane de Fotbal! Ce se întâmplă cu selecționerul Julian Nagelsmann

Federaţia Germană de Fotbal (DFB) a anunțat că i-a prelungit contractul selecționerului Julian Nagelsmann până în anul 2026. „Este o decizie care vine din suflet....
Ultima oră
Pe aceeași temă