13.9 C
București
joi, 25 aprilie 2024
AcasăSocialȘcoala de Știință și Tehnologie, în spațiul virtual

Școala de Știință și Tehnologie, în spațiul virtual

Evenimentul se desfăşoară în cadrul parteneriatului dintre Universitatea din Bucureşti (UB), Institutul de Fizică şi Inginerie Nucleară – Horia Hulubei (IFIN-HH), şi Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pământului (INFP).

“În cadrul acestei ediţii inedite, în format online, elevii interesaţi de ştiinţe şi tehnologie vor beneficia de oportunităţi pentru a se familiariza cu domenii atractive şi relevante prin intermediul experienţelor de învăţare adaptate. Totodată, vor avea ocazia de a experimenta şi a practica cercetarea ştiinţifică, lucrând la propriile proiecte de cercetare sub îndrumarea online a mentorilor – cercetători, participând la dezbateri, tururi virtuale ale laboratoarelor, proiecte şi lucru colaborativ. Mai mult, elevii vor beneficia de un modul de consiliere şi dezvoltarea carierelor, precum şi de sesiuni de socializare cu studenţii Universităţii din Bucureşti”, se precizează într-un comunicat al UB.

 

Truse pentru elevi

Elevii vor primi din partea organizatorilor truse experimentale cu ajutorul cărora să realizeze montaje şi măsurători şi vor fi invitaţi să exploreze şi să documenteze mediul natural şi cultural din localităţile lor, din prisma activităţilor propuse în temele de cercetare.

Ca la fiecare ediţie, elevii participanţi vor vizita laboratoarele şcolii, “virtual” în acest caz, având un scop educaţional şi de cercetare bine definit. Tema centrală a componentei elevi din acest an este “Contribuţiile ştiinţei şi tehnologiei la cunoaşterea şi prezervarea patrimoniului natural şi cultural”, iar echipele de mentori îi vor însoţi pe elevi în explorarea poveştilor Pământului şi ale geoparcurilor din România, în dezvăluirea unor subiecte de (etno)-arheologie şi arheologie digitală, în descoperirea unor modalităţi de conservare şi restaurare, folosind metode fizico-chimice, materiale inteligente sau tehnologii nucleare, în dezvoltarea unor procese de înţelegere, monitorizare şi prezervare a patrimoniului şi, nu în ultimul rând, în valorizarea patrimoniului prin activităţi desfăşurate online, dar şi local, offline.

Profesorii STEM şi consilierii şcolari beneficiază în acest an de un program de învăţare – dezvoltare profesională personalizat, adaptat realităţilor şi nevoilor concrete din şcolile lor cu titlul “Mai mult decât… ŞCOALĂ! Împreună în… COMUNITATE!”, coordonat de profesorii Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei (FPSE).

Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mihail Mușoiu lucrează în presa centrală din anul 2008. Din anul 2018 lucrează la “România liberă”. A absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București. Deține un master în Cercetare în Științele Comunicării. Este, de asemenea, profesor pentru învățământul primar și preșcolar.
Cele mai citite

Bătălia pentru Sectorul 1: imperativa coaliție anti-Clotilde

Se ascute lupta, odată cu nominalizarea lui Sebastian Burduja și a Gabrielei Firea, candidați separați ai coaliției PSD-PNL, pentru funcția de primar general al...

Inovație pe piața muncii: munca fără contract

Ministerul Muncii a anunţat că orice persoană cu vârsta de cel puţin 16 ani va putea să câştige bani în plus. Va putea face...

VIDEO REZUMAT. Emoții pentru moldoveni. Lupta la retrogradare, din ce în ce mai “tăioasă”

Într-o confruntare tensionată din cadrul etapei cu numărul șase din play-out-ul Superligii Românești, echipa Universitatea Cluj a reușit să obțină o victorie prețioasă cu...
Ultima oră
Pe aceeași temă