Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

"Rabla", trecută la măsură pentru un aer mai curat

Ministerul Mediului enumeră, printre măsurile luate pentru reducerea impactului traficului rutier asupra calităţii aerului, întâlnirile cu primarii celor trei aglomerări urbane pentru care Comisia Europeană declanşase proceduri de infringement şi continuarea programelor Rabla.

Share

Iulian Budușan 0 comentarii

Actualizat: 17.05.2018 - 20:55

Ministerul Mediului precizează că, în cazul României, este vorba despre procedura de infringement pentru depăşirea valorilor limită pentru indicatorul particule în suspensie - PM10, în aglomerarea urbană Bucureşti, declanşată în anul 2009.

În toate situaţiile de depăşire a valorilor-limită stabilite prin legislaţia UE privind calitatea aerului, statele membre trebuie să adopte planuri privind calitatea aerului înconjurător şi să se asigure că aceste planuri stabilesc măsuri corespunzătoare în aşa fel încât perioada de depăşire să fie cât mai scurtă posibil.

"Astfel, au avut loc întâlniri directe cu primarii celor trei aglomerări urbane pentru care CE declanşase procedurile de infringement, în vederea urgentării adoptării planurilor privind calitatea aerului, precum şi cu autorităţi locale şi poluatori din alte aglomerări şi a avut trei întrevederi cu comisarul european Karmenu Vella, pe această temă. De asemenea, în vederea reducerii impactului traficului rutier asupra calităţii aerului, Ministerul Mediului a continuat Programele RABLA şi RABLA PLUS, alocând sume consistente, în special pentru RABLA PLUS, urmând a promova, în acelaşi scop, şi alte programe (autovehicule electrice pentru transport în comun şi de facilitare a transferului unui segment al transportului de marfă de pe şosele pe calea ferată etc.)", arată Ministerul Mediului, într-un comunicat de presă remis joi seară Mediafax.

În ceea ce priveşte aglomerarea urbană Bucureşti, autoritatea publică locală a realizat, conform graficului convenit cu primarul general al Capitalei, toate demersurile necesare, reuşind să finalizeze Planul integrat de calitate a aerului în termenul anunţat, astfel încât acesta va putea fi aprobat până la sfârşitul lunii iulie, aşa cum şi-a asumat Primăria Generală a municipiului Bucureşti şi cum a fost informată Comisia Europeană.

"De altfel, Ministerul Mediului a comunicat permanent cu reprezentanţii Comisiei Europene şi a informat asupra tuturor demersurilor întreprinse, împreună cu autorităţile responsabile, pentru a soluţiona toate cauzele de infringement, implicarea reprezentanţilor Primăriei Municipiului Bucureşti şi colaborarea specialiştilor ministerului cu aceştia fiind exemplare.Deşi procedura de deferire a fost declanşată de către Comisia Europeană, avem convingerea că, odată cu aprobarea, la termenul asumat, a Planului integrat de calitate a aerului de către Consiliul General al Capitalei şi punerea sa imediată în aplicare, România va avea câştig de cauză", conchide ministerul Mediului.

 
Reacţia Ministerului Mediului vine după ce Comisia Europeană (CE) a decis joi să trimită Franţa, Germania, Ungaria Italia, România, Marea Britanie în faţa Curţii de Justiţie a UE pentru nerespectarea valorilor-limită convenite pentru calitatea aerului, se arată într-un comunicat dat publicităţii de instituţia UE. Franţa, Germania şi Marea Britanie au fost trimise în faţa Curţii de Justiţie a UE pentru nerespectarea valorilor-limită pentru dioxidul de azot (NO2) şi pentru neadoptarea măsurilor corespunzătoare pentru a scurta cât mai mult posibil perioadele de depăşire a acestor valori. Ungaria, Italia şi România sunt trimise în faţa Curţii de Justiţie din cauza nivelurilor ridicate persistente de particule în suspensie (particulate matter - PM10). Valorile-limită stabilite în legislaţia UE privind calitatea aerului înconjurător (Directiva 2008/50/CE) ar fi trebuit atinse în 2010 şi, respectiv, 2005.

 

Comentarii

loading...