Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Primăria Sectorului 4 lansează platforma online de gestionare a parcărilor de reședință

Consiliul Local al Sectorului 4 a aprobat, în ședința de săptămâna trecută, noua Metodologie de atribuire a locurilor de parcare rezidențiale pe raza sectorului 4 al municipiului București, care aduce mai multe noutăți în privința modului de rezervare a parcărilor de reședință.

Share

Rl online 0 comentarii

Actualizat: 03.09.2018 - 09:45

Consiliul Local al Sectorului 4 a aprobat, în ședința de săptămâna trecută, noua Metodologie de atribuire a locurilor de parcare rezidențiale pe raza sectorului 4 al municipiului București, care aduce mai multe noutăți în privința modului de rezervare a parcărilor de reședință de pe domeniul public și sancționării celor care le ocupă abuziv.

Astfel, în cel mult 10 zile, locuitorii sectorului 4 își vor putea rezerva un loc de parcare din cele disponibile, în doar câteva minute, prin intermediul unei aplicații mobile, iar cât de curând cei care le vor ocupa spațiul plătit se vor trezi cu roțile blocate.

În momentul de față sunt înregistrate în baza de date a Primăriei Sectorului 4 43.990 de locuri de parcare de reședință. Din acestea, 5.201 locuri sunt libere, asta neînsemnând neapărat că nu sunt ocupate de mașini, ci doar că nu sunt rezervate prin contract, așa că reprezentanții autorității locale sunt de părere că în toate zonele se vor găsi posibilități pentru ca oamenii să parcheze.

„Am așezat pe o hartă GIS (e vorba de un sistem informațional geografic) toate locurile de parcare din sector. Aceasta va putea fi accesată prin aplicația mobilă pe care o vom lansa în zilele următoare, printr-o procedură intuitivă. Singurul lucru pe care trebuie să-l ai pregătit înainte de a accesa aplicația este să scanezi buletinul, certificatul de înmatriculare al mașinii și asigurarea RCA a autovehiculului”, a explicat directorul general al Direcției de Mobilitate Urbană Sector 4, Ioan Gâf-Deac.

Potrivit acestuia, primul pas este completarea adresei de domiciliu, pentru ca apoi să i se afișeze utilizatorului harta locurilor de parcare din zona sa, pe care locurile neatribuite sunt evidențiate cu verde.

Utilizatorul trebuie să selecteze locul de parcare dorit, dintre cele libere, moment în care spațiul respectiv devine inactiv pentru ceilalți utilizatori.

„Pasul doi constă în completarea CNP-ului și a adresei exacte, pentru ca apoi să se realizeze prima validare automată. Dacă sistemul detectează pe datele tale că ai deja un loc de parcare în sectorul 4, nu-ți mai permite să rezervi încă unul. A doua validare arată că nu ai debite către Sectorul 4. Informațiile sunt accesibile în timp real, datorită corelării bazei de date a aplicației cu baza de date a Direcției de Impozite și Taxe Locale Sector 4.

După ce obții cele două validări, treci la etapa următoare, unde este necesar să-ți completezi datele personale, cele ale mașinii, marca mașinii, data de expirare a ITP-ului (aceasta trebuie să fie valabilă), numărul de telefon și e-mail-ul.

Următorul pas constă în încărcarea documentelor scanate (carte de identitate, certificat de înmatriculare al mașinii și asigurarea RCA valabilă). La final trebuie bifată căsuța care atestă faptul că nu ești robot, apoi apare, pentru validare, numărul cererii și anunțul că vei primi un e-mail de confirmare a înregistrării”, a mai explicat directorul Ioan Gâf-Deac.

După primirea e-mail-ului de validare a cererii, se poate face plata, fie în sistem ZebraPay (există circa 500 de puncte de plată în sectorul 4 și peste 2.000 la nivelul Capitalei), fie online, pe site-ul care va deveni activ odată cu lansarea aplicației.

O schimbare față de regulamentul precedent constă în faptul că solicitantul își poate rezerva un loc de parcare pe o rază de 250 de metri în jurul reședinței sale, față de 30 de metri, cât era prevăzut în regulamentul anterior.

Softul calculează automat, conform zonării fiscale și perioadei rămase până la finalul anului, costul ocupării parcării, așa că reprezentanților primăriei nu le rămâne decât să printeze contractul care se generează automat - după validarea plății - și să îl trimită titularului acasă, prin curier, împreună cu un card de parcare de reședință pe care acesta trebuie să-l afișeze în parbriz pentru a certifica faptul că are autorizație să ocupe locul respectiv.

„Contractele au un cod QR, cardurile vor avea și ele un cod QR, iar acestea se vor corela între ele, astfel încât atunci când noi, Direcția de Mobilitate Urbană, sau Poliția Locală, la o sesizare, vom merge să verificăm dacă cineva a parcat în locul reclamantului, scanând acest cod QR vom putea vedea exact toate datele utilizatorului respectiv. Cetățenii care vor scana acest cod QR afișat în parbriz nu vor avea acces la datele personale ale deținătorului parcării, ci doar vor putea verifica dacă acesta ocupă exact locul pentru care plătește”, a subliniat șeful Direcției de Mobilitate Urbană.

 

Cei care au locuri de parcare nu trebuie să acceseze platforma

Cu ajutorul noii aplicații, actualizările se fac în timp real, așa că de fiecare dată când se creează un loc de parcare sau se reziliază un contract locul apare imediat pe hartă ca fiind disponibil, pentru că orice se modifică în privința locurilor de parcare se modifică prin această platformă.

„În ultimele luni, prin serviciul call center al Primăriei Sectorului 4, apelabil la 021.9441, cele mai multe sesizări primite de la cetățeni au vizat ocuparea abuzivă a parcărilor de reședință. Odată cu intrarea în vigoare a noilor reglementări, o mare parte din aceste probleme se vor rezolva. Cât de curând va deveni operațională și activitatea de blocare a roților, iar ulterior, cel mai probabil din primăvara anului viitor, locuitorii sectorului 4 vor avea posibilitatea să solicite Direcției de Mobilitate Urbană montarea unor sisteme electronice de blocare a locurilor de parcare”, a declarat primarul sectorului 4, Daniel Băluță, subliniind că persoanele care dețin deja contracte pentru un loc de parcare nu au de ce să acceseze platforma.

Potrivit directorului general al S.C. ADP 4 S.A., Marian Goleac, societate care a sprijinit proiectul prin lucrări de modernizare pe străzile din sectorul 4, de amenajare a spațiilor verzi și de montare a mobilierului urban, până în aprilie 2018 locurile de parcare de reședință de pe raza sectorului 4 al municipiului București au fost atribuite în ordinea vechimii cererilor, iar acestea s-au dovedit insuficiente pentru numărul mare de autovehicule.

Mai mult decât atât, prin noul sistem de rezervare se urmăresc transparentizarea gestionării locurilor de parcare de reședință și simplificarea procesului de atribuire, nemaifiind necesară deplasarea la sediul Direcției Mobilitate Urbană Sector 4.

 

Parchezi pe locul unei persoane cu dizabilități, plătești 500 de lei deblocarea roților

Odată cu noile reglementări, ocuparea abuzivă a unui loc de parcare de reședință de pe domeniul public va putea fi sancționată, de către reprezentanții Direcției Mobilitate Urbană Sector 4, prin blocarea roții autovehiculului care a parcat abuziv. Tarifele pentru deblocarea roții vor fi progresive, pornind de la avertisment, pentru prima abatere, putând ajunge apoi la 50 lei, 100 lei, 250 lei și, pentru ocuparea abuzivă a unui loc de parcare de reședință destinat persoanelor cu handicap, la 500 lei pe zi.

Comentarii

loading...