CNAIR a anunțat că vineri dimineață, în intervalul orar 07,00 – 09,00 este posibil ca emiterea rovinietelor și a peajelor prin intermediul SMS să fie îngreunată/întreruptă ca urmare a unor lucrări de mentenanță la această componentă a sistemului informatic.
”În această perioadă, utilizatorii pot achita rovinieta/peajul prin intermediul celorlalte canale de distribuție. Totodată, CNAIR reamintește utilizatorilor rețelei de drumuri naționale și autostrăzi din România că peajul (tariful de trecere pentru utilizarea podurilor peste Dunăre de la Fetești – Cernavodă) poate fi achitat până la sfârșitul zilei următoare trecerii”, se arată în anunțul CNAIR. Sistemul informatic de emitere a rovinietelor și a taxelor de trecere a podurilor dunărene este realizat de UTI, compania deținută de controversatul om de afaceri Tiberiu Urdăreanu.
Narcis Neaga a girat autostrada prăbușită
Compania de drumuri este condusă, de la începutul lunii mai, de Narcis Neaga, cel care a girat inaugurarea lotului de autostradă Cunța – Săliște în campania electorală pentru prezidențialele din 2014, în prezența candidatului Victor Ponta.
Narcis Neaga a fost numit, la începutul lunii martie, membru în Consiliul de Administraţie al CNAIR, potrivit Asociaţiei Pro Infrastructura. De asemenea, pe 30 martie, Narcis Neaga a fost ales de către Consiliul de Administraţie al Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere (CNIR) în funcţia de director general al companiei.
Pe 14 noiembrie 2014, cu doar două zile înainte de turul doi al alegerilor pentru președinția României, Victor Ponta forța inaugurarea unei autostrăzi despre care constructorul spunea că nu e gata. După două luni, au apărut fisurile în carosabil, iar în 10 luni autostrada era deja închisă pentru reparații.
Sectorul de autostradă Sibiu-Orăştie a fost inaugurat, deşi nu era terminat, așa cum reiese din procesul de predare-preluare a lucrării încheiat între constructor și Compania de Drumuri. Cu toate acestea, șeful CNADNR de la acea vreme, același Narcis Neaga, și ministrul Transporturilor, Ioan Rus, au forțat tăierea panglicii de către premierul Victor Ponta.
Apoi, tronsonul cu pricina a fost primul din România care a trebuit demolat și refăcut de la zero, în regie proprie, de angajații Companiei de drumuri. Și nici Victor Ponta nu a ajuns președintele României.