În data de 23 iunie a.c., Parlamentul României a adoptat o lege privind acordarea de dispozitive conectate la internet pentru elevii care provin din familii defavorizate.
Președintele Klaus Iohannis tergiversează procesul de acordare a dispozitivelor, întârziind promulgarea legii.
Din informațiile noastre, Guvernul Ludovic Orban nu este de acord cu legea adoptată de Parlament.
Potrivit informațiilor obținute de “România liberă”, cu toate că datele de la inspectoratele școlare din teritoriu au fost solicitate de săptămâni bune, nici până în prezent, Ministerul Educației și Cercetării (MEC) nu a centralizat necesarele, în vederea asigurării tabletelor conectate la internet pentru toți copiii din sistemul de învățământ preuniversitar, de la începutul anului școlar 2020 – 2021.
Ministerul de resort a primit, an de an, liste cu elevii ce provin din familii defavorizate, pentru a le asigura rechizite, conform Legii 126/2004.
În ultimii ani, numărul elevilor care provin din familii defavorizate a fost asemănător, între 330.000 și 340.000, iar MEC putea realiza o estimare, plecând de la aceste cifre, pe care le deține.
Elevii cer promulgarea de urgență
Sindicaliștii din Învățământ și reprezentanții elevilor îi cer președintelui Klaus Iohannis să promulge de urgență legea.
“În contextul în care educaţia în mediul digital nu a fost garantată pentru aproximativ 900.000 de elevi din România, suntem de părere că toate partidele politice şi instituţiile centrale trebuie să se solidarizeze cu cauza promovată de structura de reprezentare a elevilor încă din martie 2020. Inechităţile din sistemul educaţional vor continua să se adâncească pe măsură ce elevii din mediile social-dezavantajate continuă să fie lăsaţi în afara sistemului de învăţământ”, precizează Consiliul Național al Elevilor (CNE).
Reprezentanții elevilor mai susțin că: “Guvernul României nu a susţinut această iniţiativă legislativă, fapt care ne determină să considerăm că rezolvarea problemei elevilor dezavantajaţi va fi tergiversată”.
“În contextul în care rezultatele la Evaluarea Naţională probează faptul că elevii din mediul rural nu au putut, în aproximativ jumătate din cazuri, să obţină o notă de trecere, orice amânare a implementării legii se transpune în prelungirea abandonului şcolar”, mai spune CNE.