Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

GALERIE FOTO Ce va vedea Prințul Charles pe geamul Trenului Regal: moloz și câini maidanezi

Regi, prințese de la toate casele regale din Europa vor călători sâmbătă spre Curtea de Argeș cu trenul în care se va afla sicriul cu corpul neînsuflețit al Majestății Sale Regele Mihai.

Share

Adrian Bărbulescu 0 comentarii

15.12.2017 - 09:00

Trenul Regal va porni sâmbătă din Gara Regală Băneasa spre Curtea de Argeș, în ultimul drum pământesc al Majestății Sale Regele Mihai I, spre Curtea de Argeș, acolo unde-și va găsi odihna veșnică, alături de strămoșii săi.

Drumul nu va fi însă unul care să facă onoare României actuale. În primul rând, Gara Băneasa este loc de tranzit pentru trenurile de marfă care pleacă și vin de la Constanța.

Însă aspectele neplăcute încep să apară abia de aici încolo. Linia de cale ferată dintre București și Curtea de Argeș este într-o stare proastă – nu numai că nu a fost modernizată, dar nici reparațiile curente nu au fost făcute la timp, din care cauză au fost instituite restricții de viteză. Reporterul României libere a călătorit cu trenul de la București Nord la Curtea de Argeș, pentru a vedea în cât timp este străbătută distanța de nici 150 km și ce peisaj li se va înfățișa membrilor familiilor regale.

De la București la Titu, distanța de 48 km este străbătută de trenul Interregio în nu mai puțin de o oră. În Gara Titu, angajații CFR s-au străduit cât au putut – au dat cu var și au smuls buruienile – dar peroanele rămân într-o stare jalnică. La fel și la Găiești și la Golești (nod feroviar, pentru că de aici pleacă linia spre Câmpulung Muscel).

Dar marea problemă este între stații, unde calea ferată este înconjurată de grămezi de moloz “asezonate” cu vase de WC sparte, câini maidanezi, romi care fac grătare, vagoane ruginite abandonate aici de când lumea sau clădiri care stau să cadă. Și clădirile gărilor, multe dintre ele monument istoric, inclusiv cea din Curtea de Argeș, sunt într-o stare avansată de degradare. Singura excepție o constituie eurogara din Pitești.

De aici încolo, linia șerpuiește printre dealuri, iar viteza medie este undeva pe la 40 km/oră. Prin gările de pe traseu, ceferiștii robotesc de zor și înceracă să resolve ce se mai poate pe ultima sută de metri. “Noroc că mai vine regale ăsta pe aici, că altfel se ducea dracului totul”, spune nașul. Tot el îl apostrofează glumeț pe impegatul de mișcare din halta Merișani: “Scoate, bă, mâinile din buzunar, că vine regale! Ăla are sânge albastru. Treci la treabă!”.

Și la destinație, la Curtea de Argeș, ceferiștii pun becuri pe peron, care între timp a fost curățat de buruienile care nu mai fuseseră smulse de decenii. Cât despre gara în sine, construită la ordinal Regelui Carol I, de pe clădire cade tencuiala, iar cercevelele sunt coșcovite. Trist peisaj pentru funeraliile ultimului rege al României…

Comentarii

loading...