0.2 C
București
joi, 9 decembrie 2021
AcasăSocialCriză de psihopedagogi

Criză de psihopedagogi

Sorin Cîmpeanu susține că nu finanțarea este principala problemă în a angaja mai mulți consilieri școlari, ci lipsa personalului calificat.

“Nu există resursă umană calificată! Asta este prima constrâ¢ngere. Mult mai importantă decâ¢t bugetul. Luna aceasta vom avansa în discuțiile cu cele 10 universități care au experiență și expertiză în formare competențe asistență psihopedagogică și orientare școlară. Anul școlar următor începe în 13 septembrie. Din păcate nu vor fi îmbunătățiri majore, deși este nevoie”, a declarat ministrul Educației, pentru cotidianul național “România liberă”.

 

Tipurile de formare

Șeful Învățământului susține că există două moduri în care pot fi formați viitorii consilieri școlari.

“Formarea este de scurtă durată la nivel de curs postuniversitar (o competență) și mai lungă la nivel de master”, ne-a mai explicat Sorin Cîmpeanu.

Ministrul Educaţiei declara, la începutul acestei săptămâni, că sunt 2.500 de consilieri şcolari la cei aproximativ 3 milioane de elevi.

„Este foarte clar că avem nevoie mai mult decât oricând de consilieri pentru că pierderile suferite de elevi pe perioada de criză au fost nu numai în plan educaţional, au fost în plan social, plan emoţional, plan psihic chiar. Este nevoie mai mult decât oricând. Avem 2.500 de consilieri pentru trei milioane de elevi. Media este de un consilier la 1.200 de elevi”, declara ministrul, la postul public de televiziune.

Consilierul şcolar trebuie să aibă dublă competenţă – asistenţă psiho-pedagogică şi consiliere şcolară şi să stea în şcoală pe tot parcursul programului, după cum a explicat ministrul Educației.

„Nu toţi cei 2.500 de consilieri au dublă competenţă: asistenţă psiho-pedagogică şi consiliere şcolară. Este nevoie de această dublă competenţă. Cei 2.500 de consilieri trebuie să stea în şcoli. Nu poţi să asiguri o consiliere cu adevărat, restul este poveste, decât dacă stai în şcoală pe toată durata programului, de la început până la sfârşit, cunoşti elevii, cunoşti problemele lor, cunoşti profesorii, cunoşti problemele profesorilor, cunoşti mediul de învăţare, cunoşti şcoala, inclusiv problemele administrative, şi cunoşti şi părinţii. (…) Acest lucru nu se poate face cu acest raport 1 la 1.000”, a arătat Cîmpeanu.

El a spus că Ministerul Educaţiei îşi propune ca fiecare unitate de învăţământ să aibă un consilier şcolar, însă acest proces nu se va finaliza într-un an.

„Ce propunem, ce vom face: un consilier pentru fiecare şcoală chiar dacă are sub 500 de elevi, poate să aibă 200, 250, 300 – trebuie un consilier şcolar cu dublă competenţă asistenţă psiho-pedagogică şi orientare şcolară. Peste 500 de elevi – al doilea consilier, peste 1.000 al treilea, peste 1.500 al patrulea consilier”, a explicat Cîmpeanu.

Laurențiu Mușoiu
Laurențiu-Mihail Mușoiu scrie în presa centrală din anul 2008. Este, de asemenea, profesor pentru învățământul primar și preșcolar, a absolvit FJSC și deține un master în Științele Comunicării.
Cele mai citite

SUA vor să afle dacă Iranul este sincer privind programul nuclear

SUA au afirmat miercuri, în ajunul reluării negocierilor pentru salvarea acordului privind programul nuclear al Iranului, că vor stabili rapid dacă Iranul este în...

Unde va ajunge compromisul pentru salariile din învățământ

Angajații din sistemul de învățământ s-au obișnuit deja de mulți ani să fie categoria socio-profesională cea mai vitregită de salarii bune sau măcar decente. Acum,...

Transnistria 2021, politica anilor `30: violențe, tortură și șantaj

Transnistria în anul 2021 se comportă cu locuitorii din mica regiune dintre Basarabia și Ucraina ca și cum ar fi revenit la politica anilor...
Ultima oră
Pe aceeași temă