Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Compania Aeroporturi București, demisie zguduitoare a directorului. Anul trecut, se numise singur

Bogdan Mîndrescu, directorul Companiei Aeroporturi București, a demisionat din funcție, informează surse din Ministerul Transporturilor.

Adrian Bărbulescu 0 comentarii

Actualizat: 08.02.2018 - 10:57

Decizia vine în urma unui raport al Corpului de Control al premierului potrivit căruia cel mai mare aeroport din țară a fost manageriat extrem de prost.

În vârstă de 28 de ani, Mîndrescu a fost numit la conducerea companiei în aprilie 2017. De fapt, s-a numit singur. Întrt-o zi de vineri, când ministrul Transporturilor de la acea vreme, Răzvan Cuc, și-a luat liber și i-a lăsat delegație de semnătură lui Bogdan Mîndrescu, acesta a convocat AGA la CNAB, unde ministerul e acționar najoritar, și a aprobat numirea sa în funcție.

Corpul de control al premierului a descoperit o serie de nereguli la Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB), care administrează cele două aeroporturi ale Capitalei, printre care lipsa investiţiilor, falsuri în înscrisuri şi remunerări ilegale, potrivit documentelor publicate de site-ul aviation-headlines.ro.

Unii directori, angajaţi ai companiei, dar şi funcţionari din minister, şi-au plătit ilegal salarii de mii de euro, dar şi deplasări de lux pentru aşa zise programe de formare profesională. În schimb, investiţiile în infrastructură au tins spre zero.

Din 2015 până în 2016, aeroportul a desfășurat programe de formare profesională cât pentru 6 ani. Însă taxele de instruire au reprezentat doar 20 la sută din total. 80 la sută din bani au fost dați pe deplasări în zone exotice ale globului. În Las Vegas, Statele Unite, în Sydney Australia, sau în Filipine, Tailanda.

Doar că aceste programe nu au fost prevăzute în Planurile Anuale de Formare Profesională, iar procesul de selecţie a fost făcut în mod aleatoriu, fără criterii concrete. În plus, au fost alocate mai multe zile decât dura programul.

“Programele de instruire nu au fost prevăzute în Planurile Anuale de Formare Profesională Externă. Procesul de selecţie a persoanelor a fost făcut în mod aleatoriu, nefiind identificate criterii concrete de selecţie. Au fost aprobate mai multe zile decât durata concretă a fiecărui program”, se arată în Raportul corpului de control al premierului.

Potrivit raportului, chiar şeful corpului de control al ministrului Transporturilor a fost angajat al unei asociaţii administrate de CNAB şi a primit pentru asta 18 mii lei. Inspectorii bănuiesc un conflict de interese. Din păcate, în timp ce se tocau bani pe salarii şi deplasări de lux, între 2013 şi 2015, pe aeroportul din Otopeni nu a fost făcută nicio investiţie.

Rezultatul?! Pe prima pistă a aeroportului nu există condiţii eficiente de decolare şi aterizare, iar pistă a doua este operaţională doar pe 2/3 din lungime. Conducerea Aeroportului din Otopeni, dar şi ministerul Transporturilor au refuzat să comenteze raportul Corpului de Control. Documentul va fi trimis parchetului.

CITEȘTE și EXCLUSIV. Bogdan Mândrescu, un buzoian de 27 de ani, a fost numit director general la Compania Națională Aeroporturi București. E specialist în agroturism și se declară sărac lipit

Comentarii

loading...