Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Canalul Sulina, creștere considerabilă a traficului naval pe Dunăre

Traficul naval pe Dunărea maritimă, prin canalul Sulina, a crescut anul trecut faţă de 2016 cu 5,2% la numărul de nave şi 14,2% la tone marfă, a declarat luni, într-o conferinţă de presă, directorul Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos (AFDJ), Dorian Dumitru.

Rl online 0 comentarii

Actualizat: 05.02.2018 - 19:13

Potrivit sursei citate, în 2016, canalul Sulina a fost tranzitat de 1.771 de nave iar anul trecut, de 1.863 de nave, înregistrându-se o creştere de 5,2%. În ceea ce priveşte cantitatea de marfă transportată, în 2016 aceasta a fost de 3.763.900 tone iar anul trecut, de 4.306.900, ceea ce înseamnă o creştere de 14,2%, informează Agerpres.

"Pentru a fi posibil un astfel de trafic, AFDJ Galaţi a asigurat condiţiile de navigabilitate pe Dunăre pe sectorul maritim, care se întinde de la Marea Neagră până la Brăila. Tot timpul anului s-a asigurat o adâncime de minimum 25 de picioare, mai mult decât recomandă Comisia Dunării, de minimum 24 de picioare. Adâncimea s-a realizat prin intervenţiile cu draga 'Dunărea Maritimă', cu care s-a realizat în tot anul 2017 un volum de dragaj de aproape 670.000 mc, în valoare de 2,67 milioane euro. Tot cu această dragă am acţionat şi în portul Constanţa, unde am realizat un volum de dragaj de aproape 110.000 mc, în valoare de aproximativ 410.000 euro", a precizat Dumitru.

El a mai spus că au fost asigurate în condiţii optime semnalizarea şi serviciul de pilotaj pe sectorul maritim al Dunării.

Şeful AFDJ Galaţi a precizat că a fost asigurat şenalul navigabil şi pe Dunărea fluvială, unde s-au efectuat dragări în valoare de 1,4 milioane euro.

"Chiar şi în aceste condiţii, pentru o perioadă de circa 120 de zile, vara trecută, şenalul navigabil, în anumite puncte critice, nu a avut adâncimea minimă admisă, de 2,5 metri, motiv pentru care în acest an AFDJ Galaţi şi-a propus să demareze mai devreme decât de obicei lucrările de dragaj, fără a aştepta o scădere accentuată a cotelor Dunării", a spus Dumitru.

Comentarii

loading...