20.3 C
București
miercuri, 24 aprilie 2024
AcasăSocialAutobuze vandalizate, transport în comun la pământ

Autobuze vandalizate, transport în comun la pământ

Când spunem vandalizare includem aproape orice înseamnă acest cuvânt, de la spargerea geamurilor până la ruperea tapițeriei de pe scaune sau mâzgălirea acesteia, dacă scaunele sunt de plastic. Evident, mizeria lăsată în urmă, adică hârtii aruncate pe oriunde, coji de semințe sau orice altceva, este la ordinea zilei.

RATC este depășită de situație și a ajuns să apeleze la „spiritul civic al constănțenilor” pentru a opri fenomenul. „Ca urmare a multiplelor acte de vandalism înregistrate în ultima perioadă, Regia Autonomă de Transport în Comun Constanța face apel la spiritul civic al constănțenilor şi la dorinţa acestora de a călători cu mijloacele de transport în comun în condiţii civilizate. Vă rugăm să nu tolerați distrugerea validatoarelor, a scaunelor, a ușilor autobuzelor, anunţând conducătorul auto, apelând la numărul de urgenţă 112, la dispeceratul Direcției Generale de Poliție Locală, la telefoanele 0241 484 205 sau 0799 606 142 (Whats-App) sau dispeceratul RATC, la numărul călătorului 0241 694 960”, au precizat reprezentanții Regiei. Aceștia spun că, pe lângă pagubele directe rezultate din înlocuirea pieselor distruse, RATC înregistrează pierderi din cauza imobilizării autobuzelor avariate, prin retragerea acestora de pe trasee.

Singurul oraș mare din România cu maxi-taxi

Pe lângă RATC, în Constanța circulă, pe mai multe rute, microbuze maxi-taxi. O situație unică în România, a recunoscut-o însuși primarul. „Suntem singurul mare oraș din România care are transport cu maxi-taxi, ceea ce nu este tocmai în regulă. Pe de altă parte, nu am putut ignora faptul că aproximativ 30.000 de constănțeni folosesc serviciile acestor firme de transport”, spunea edilul la finele anului trecut. „În acordul pe care l-am semnat cu Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) este prevăzut faptul că vom primi asistență de specialitate inclusiv pentru reconfigurarea traseelor și a rutelor. Asta înseamnă că, după reorganizarea RATC, vom analiza ce rute vor fi preluate de compania care va lua locul Regiei. Dacă rămân rute disponibile, pentru că mă îndoiesc de faptul că societatea care va lua locul RATC va putea acoperi toate traseele, vom organiza o licitație. Evident, vom impune prestatorului condiții foarte stricte în ceea ce privește siguranța călătorilor, iar lucrurile nu vor mai fi ca acum”, a declarat primarul Decebal Făgădău. Maxi-taxi-urile sunt controversate printre constănțeni din mai multe motive: opresc unde vor, încurcând circulația, sunt, în multe cazuri, supraaglomerate, iar șoferii sunt și cei care încasează banii, și cei care dau restul, și, evident, cei care conduc, ridicându-se astfel multe întrebări referitoare la siguranța în trafic. În plus, multe autovehicule sunt prea uzate. O constănțeancă, de exemplu, a filmat și a făcut public faptul că un astfel de maxi-taxi avea, pur și simplu, o gaură în podea.

Vin 100 de autobuze. Noi, dar diesel

Primarul Constanței spunea, la începutul anului, că RATC este în plin proces de reorganizare. Consiliul Local l-a mandatat să împrumute 25 de milioane de euro de la BERD, bani cu care se vor cumpăra 100 de autobuze noi, diesel. „Condițiile de finanțare sunt extrem de bune și totodată BERD-ul acordă un grant de aproape 500.000 de euro pentru serviciile de asistență tehnică și juridică în vederea configurării unei noi societăți de transport în comun care să se nască din reorganizarea Regiei”, a spus Făgădău. A uitat să menționeze, însă, că orașe precum Cluj cumpără autobuze electrice, în mare parte cu fonduri nerambursabile, nu cu împrumuturi bancare. “Ne propunem să achiziționăm mijloace de transport în comun moderne, ecologice, care să fie dotate cu mijloace de siguranță pentru călători, pentru studierea comportamentului șoferului în trafic, care să fie adaptate la tot ceea ce înseamnă aplicație pe terminal mobil care să permită achiziționare de bilet electronic, care să cenzureze accesul celor ce nu dețin legitimație de călătorie sau bilete pe mijloacele de transport. Acum avem doar autobuze, dar vom avea midibuze, microbuze și eventuale mașini electrice care să pună la dispoziția turiștilor un transport sănătos în stațiunea Mamaia și în centrul Constanței”, a mai spus primarul. Primul termen avansat pentru sosirea celor 100 de autobuze a fost 2017. Următorul: sfârșitul verii 2018.

Cele mai citite

Ce priorități va avea Firea ca primar general: școli, transport, termoficare și spitale

Gabriela Firea, cea care este, din nou, candidatul PSD la funcția de primar general al Capitalei, a transmis un mesaj în care anunță ce...

Klaus Iohannis a efectuat o vizită la complexul industrial Doosan Enerbility din Changwon, Republica Coreea

Președintele României, Klaus Iohannis, a efectuat miercuri, 24 aprilie 2024, o vizită la complexul industrial Doosan Enerbility din Changwon, Republica Coreea. Din delegația care...

Eșecul lui Nicușor Dan: Capitala îngheață, Promisiunile se Topesc

Avaria care a lăsat jumătate din Capitală fără apă caldă este simbolul eșecului sub administrația lui Nicușor Dan. Începând din 2020 cu promisiuni de...
Ultima oră
Pe aceeași temă