Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Condițiile la bordul navei reținute au fost calificate drept inumane

22 de marinari români, la bordul unei nave reţinută în portul Lorient. Condiții inumane la bord

22 de marinari români se află la bordul unei nave sub pavilion Panama ce a fost reţinută în portul Lorient din Franţa, din cauza încălcării condiţiile convenţiei de muncă MLC 2006.

Share

Rl online 0 comentarii

07.07.2018 - 10:31

Marinarii nu au fost plătiţi de mai multe luni, iar condițiile la bord au fost calificate drept inumane.

Nava „St Elias”, sub pavilion Panama, a fost inspectat în 2 iulie de reprezentanţii autorităţilor portuare din Lorient şi de către inspectorul ITF (The International Transport Workers' Federation – n.r.) din Franţa, iar în urma controlului nava a fost reţinută.

Armatorii navei fac demersuri rapide pentru plata salariilor şi repatrierea echipajului impuse de autorităţi în urma plângerilor navigatorilor de la bord şi îndreptarea problemelor găsite la bord.

Potrivit reprezentanţilor Sindicatului liber al Navigatorilor (SLN) din România, marinarii români aflaţi la bord au înlocuit alţi navigatori care au fost debarcaţi fără plata salariilor la zi, iar ITF Franţa colaborează cu Sindicatul Liber al Navigatorilor şi ITF România pentru rezolvarea tuturor problemelor de neplată a navigatorilor, în măsura în care aceştia pun la dispoziţie documentele necesare care să ateste sumele de bani care sunt de primit.

Sindicatul Liber al Navigatorilor atrage atenţia personalului navigant român că ar trebui evitate navele cu probleme de neplată. În caz de neplată a salariilor pentru o perioadă care depăşeşte două luni, navigatorii trebuie să se adreseze organizaţiilor din care fac parte sau să facă plângere la administraţia pavilionului navei şi clubul de asigurare al navei, în conformitate cu prevederile convenţiei MLC 2006.

Comentarii

loading...