Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

1,35 milioane de persoane mor anual în accidente auto

Accidentele de circulaţie produc un număr tot mai mare de victime în lume, cu 1,35 milioane de morţi pe an, a atras atenţia Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS), îngrijorată de lipsa de măsuri de securitate în ţările sărace.

Share

George Dumitrescu 0 comentarii

07.12.2018 - 09:38

În raportul său mondial privind securitatea rutieră, OMS arată de asemenea că accidentele auto au devenit principala cauză de mortalitate în rândul copiilor şi tinerilor, între 5 şi 29 de ani.

În cursul ultimilor ani, numărul total de morţi pe şosele în lume a crescut permanent, cu 1,35 milioane de decese contabilizate în raportul pe 2018, în contextul în care OMS numărase peste 1,2 milioane într-un raport publicat în 2009.

"Aceste decese reprezintă un preţ inacceptabil al mobilităţii", a declarat directorul general al OMS, dr. Tedros Adhanom Ghebreyesus, citat într-un comunicat.

"Nu există nicio scuză pentru lipsa de acţiune. Acest raport este un apel către guverne şi parteneri să ia măsuri mai importante", a adăugat el.

OMS salută în acelaşi timp faptul că rata mortalităţii raportată la populaţia mondială s-a stabilizat în ultimii ani, ceea ce "ne face să ne gândim să eforturile desfăşurate în materie de securitate rutieră în unele ţări cu venituri medii sau ridicate au atenuat situaţia".

Acest succes este în mare măsură atribuit de experţi unei mai bune legislaţii privind principalele riscuri, cum ar fi viteza, alcoolul la volan şi absenţa centurii de siguranţă, a căştii pe motocicletă sau a scaunelor auto pentru copii.

OMS subliniază de asemenea importanţa unor infrastructuri mai sigure cum ar fi trotuare şi piste pentru biciclişti şi motociclişti, precum şi îmbunătăţirea normelor autovehiculelor, cum ar fi cele care impun un control electronic asupra stabilităţii şi un sistem de frânare mai avansat.

În timp ce situaţia s-a îmbunătăţit în ţările bogate, nicio ţară cu venituri reduse nu a înregistrat o scădere a numărului total de decese, în mare parte din cauza lipsei de măsuri pentru îmbunătăţirea securităţii, conform raportului.

Riscul de mortalitate rutieră rămâne astfel de trei ori mai ridicat în ţările cu venituri mici decât în ţările cu venituri mari: cea mai mare rată a deceselor este în Africa (26,6 la 100.000 de locuitori) şi cea mai scăzută - în Europa (9,3 la 100.000 de locuitori).

Comentarii

loading...