Clădirile de birouri aflate în construcţie şi care vor fi livrate în perioada 2018 – 2020 vor avea într-o pondere mult mai mare parcări de biciclete, duşuri şi vestiare, potrivit estimărilor Esop Consulting l CORFAC International. Proiectul Campus 6, din zona Politehnicii Bucureşti are prevăzută chiar şi o staţie I’Velo.
La nivelul Comisiei Europene, în acest an, s-a pus pentru prima dată în discuţie ca în directiva europeană privind performanţa energetică a clădirilor să fie incluse şi norme privind parcările pentru biciclete şi alte mijloace de transport care nu poluează, alături de normele privind facilităţile pentru maşinile electrice.
Timpul zilnic pierdut în trafic cu maşina de un bucureştean este în medie cu 57 minute mai mare decât un drum obişnuit pe aceeaşi rută, conform Tom Tom Traffic Index, cu 7% mai mare decât în anul anterior. O soluţie este mersul cu bicicleta, care reduce la orele de vârf timpul deplasării la serviciu cu un procent între 30% şi 50% şi asigură un exerciţiu fizic care îmbunătăţeşte starea de sănătate.
În Bucureşti, doar 1% din populaţie foloseşte bicicleta ca mijloc de transport frecvent, conform statisticilor The European Cyclists’ Federation (ECF), în timp ce în Copenhaga, aflată pe primul loc în acest top, procentul celor care folosesc bicicleta este de 35%, iar în Amsterdam de 32%. În Berlin, 13% din populaţie foloseşte bicicleta frecvent ca mijloc de deplasare, în Viena 6%, în Londra 2%, în Budapesta 2% şi în Sofia 3%.
O jumătate de oră de mers zilnic cu bicicleta are nenumărate avantaje asupra sănătăţii angajaţilor care au muncă de birou – reduce stresul, îmbunătăţeşte circulaţia sanguină, reduce riscul de diabet cu 40% şi îi slăbesc în medie cu aproximativ cinci kilograme pe an, potrivit studiilor medicale.