Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

TOP 5 alimente anti-colesterol

Nutriționiştii recomandă să includem în dietă alimente care să ajute la scăderea nivelului colesterolului „rău”, dar şi să limităm consumul de grăsimi și băuturi răcoritoare dulci.

Share

Elena Marinescu 0 comentarii

09.08.2019 - 14:03

Specialiştii spun că este nevoie să creștem consumul de fructe și legume proaspete și să consumăm alimente care conțin grăsimi bune, cum ar fi uleiurile vegetale și marine, nucile și semințele. De altfel, există o serie de alimente cu dovezi că ajută la menţinerea colesterolului bun în limite normale.

 

Mere. Fibrele, cele solubile în mod deosebit, au demonstrat o eficiență deosebit de mare în lupta cu colesterolul “rău”. Potrivit specialiștilor, 15 grame de fibre solubile consumate zilnic pot determina scăderea nivelului colesterolului cu până la 10%. Printre fibrele solubile care au acest efect se numără pectina, o substanță prezentă în măr care scade colesterolul “rău” și ajută procesul de digestie. Consumul zilnic de mere poate ține sub control nivelul colesterolului, afirmă specialiștii în nutriție.

 

Usturoi. Beneficiile usturoiul lui sunt cunoscute încă din timpuri străvechi, fiind considerat o plantă medicinală încă din antichitate. Bogat în fitonutrienţii seleniu, zinc, mangan și vitaminele A şi C, usturoiul întărește sistemul imunitar, împiedică formarea cheagurilor de sânge, favorizând circulația, și joacă un rol activ în combaterea colesterolului LDL. Pentru a beneficia 100% de proprietățile medicinale ale usturoiului, acesta trebuie consumat crud.

 

Bere. Sursă de antioxidanți și fibre solubile, chiar berea, consumată moderat, poate contribui la creșterea nivelului de colesterol «bun», HDL. Antioxidanții prezenți în bere au ca sursă chiar ingredientele naturale din care această băutură este fabricată: cerealele şi hameiul. Cantitatea totală de antioxidanţi din bere depinde de tipul de bere.

 

Nuci. Bogate în grăsimi polinesaturate, acestea au avantajul de a crește colesterolul bun (HDL) și de a-l diminua pe cel rău (LDL). Cosnumă zilnic 50 de g de nuci și vei reduce riscul de boli cardiovasculare.

 

Migdale. Consumul regulat de migdale crude (50 g pe zi) diminuează nivelul insulinei eliberate de organism. În plus, antioxidanții și vitamina E previn oxidarea cauzată de colesterolul rău și reduc riscurile bolilor cardiovasculare. Studiile au arătat că un consum zilnic de câteva migdale poate reduce LDL cu 24%.

Comentarii

loading...

Ziarul PDF

AD