Elena Marinescu

Actualizat: 17.07.2018 - 11:11

Terapia cu microbule, un nou tratament revoluționar împotriva cancerului

Elena Marinescu

Actualizat: 17.07.2018 - 11:11

Noua terapie folosește microbule umplute cu medicamente, care sunt injectate direct în tumorile canceroase. Aceste microbule pot fi soluția salvatoare în cazul formelor agresive de cancer, care sunt foarte greu de tratat, precum cancerul pulmonar sau de sân. Oamenii de ştiinţă susţin că substanțele pe care le transportă aceste microbule stimulează puternic sistemul imunitar, care va lupta mai eficient pentru a elimina tumorile.

Potrivit studiului publicat în revista Nature Biotechnology, eficiența noii terapii, care a fost testată deocamdată doar pe cobai, este de 60% în cazul tumorilor canceroase care sunt dificil de tratat. În plus, nu apar efectele secundare greu de suportat care sunt întâlnite în cazul chimioterapiei convenționale. De aceea, un alt avantaj al acestei terapii este că poate fi administrată o doză mult mai mare de subtanță ca în cazul injecțiilor clasice. În timpul cercetărilor de laborator, specialiştii le-au administrat cobailor o doză de opt ori mai mare decât în mod uzual dintr-un medicament imunostimulent numit IL-15 şi au constatat că nu au existat efecte adverse. În timpul unui alt experiment, microbulele au fost folosite cu succes pentru a distruge un glioblastom, o tumoră canceroasă foarte agresivă care se formează pe creier.

Avantajele microbulelor în terapia anticancer

Eficiența microbulelor care sunt injectate direct în tumoră a mai fost testată cu succes și la începutul anului de către cercetătorii de la Universitatea Thomas Jefferson, care au demonstrat că microbulele umplute cu oxigen fac tumorile canceroase de la sân mai sensibile la radioterapie. Microbulele au fost inventate de fapt pentru a îmbunătăți calitatea imaginilor de la ecografii. Recent însă, oamenii de știință au descoperit că ele pot avea și alte utilizări medicale extrem de importante. Eleanor Stride, bioinginer la Universitatea Oxford, a prezentat anul trecut un studiu prin care arăta cum pot fi introduse medicamente în aceste microbule. Astfel, substanța va fi injectată cu precizie, direct în tumoare, astfel încât efectul este mult mai puternic. În cazul chimioterapiei, doar 1% din substanța injectată ajunge la tumoare. Spre deosebire de chimioterapie, medicamentul nu mai ajunge în sângele pacientului, ci doar la țesutul canceros, scrie Daily Mail, citat de ehealthromania.ro.

Astfel, restul organismului este protejat de efectele adverse ale terapiei. Microbulele concepute de Eleanor Stride au între 1 și 2 micrometri în diametru și sunt învelite în materiale compatibile biologic, cum sunt lipidele, astfel încât nu riscă să fie respinse de organism și nici nu produc complicații.

Since you are here

… we have a small favour to ask. More people are reading and supporting our independent, investigative reporting than ever before. And unlike many news organisations, we have chosen an approach that allows us to keep our journalism accessible to all, regardless of where they live or what they can afford. Romania Libera is editorially independent, meaning we set our own agenda. Our journalism is free from commercial bias and not influenced by billionaire owners, politicians or shareholders. No one edits our editor. No one steers our opinion. This is important as it enables us to give a voice to those less heard, challenge the powerful and hold them to account. It’s what makes us different to so many others in the media, at a time when factual, honest reporting is critical. Every contribution we receive from readers like you, big or small, goes directly into funding our journalism. This support enables us to keep working as we do – but we must maintain and build on it for every year to come. Support The Romania Libera from as little as €1 – and it only takes a minute. Thank you.

Subscribe Romania Libera weekly