36.4 C
București
vineri, 19 iulie 2024
AcasăSănătateCNAS vine în sprijinul pacienților. Cum vor putea aceștia să semnaleze nerespectarea...

CNAS vine în sprijinul pacienților. Cum vor putea aceștia să semnaleze nerespectarea drepturilor

Președintele CNAS Adrian Gheorghe a vorbit, miercuri, în cadrul unei conferințe de presă, despre măsurile necesare pentru consolidarea unui parteneriat corect atât cu pacienții, cât și cu furnizorii de servicii medicale.

El a anunțat că, în scurt timp, CNAS va lansa o aplicație prin intermediul căreia pacienții pot semnala situațiile în care, la solicitarea furnizării de servicii medicale, nu le sunt respectate drepturile.

„Am sesizat o aplicare neuniformă a reglementărilor din sistem care afectează uneori accesul pacienților la servicii medicale. Încurajăm pacienții să ne semnaleze problemele pe care le întâmpină pentru a le putea remedia. Scopul nu este de a găsi vinovați, ci de a îndrepta erorile din sistem care pot afecta pacienții”, a declarat Adrian Gheorghe.

De asemenea, CNAS a anunțat că centralizează săptămânal petițiile și solicitările de informații primite la casele de asigurări de sănătate.

Șeful CNAS a spus că noul contract-cadru și normele de aplicare ale acestuia pentru perioada 2021-2022 se află acum în dezbatere publică, iar obiectivul este ca acestea să intre în vigoare din 1 iulie 2021.

„Propunerile din aceste proiecte de acte normative au ca principal scop creșterea ponderii serviciilor medicale de prevenție și reprezintă primii pași în demararea procesului de inversare a piramidei serviciilor de asistență medicală, prin creșterea ponderii serviciilor acordate în medicina primară și în ambulatoriul de specialitate și reducerea internărilor nejustificate pentru cazurile medicale care ar putea fi tratate în condiții de siguranță și în ambulatoriu sau de către medicii de familie”, a mai declarat președintele CNAS.

Acesta a informat că în 6 mai va fi organizată proba scrisă a concursului pentru ocuparea posturilor de director general al caselor de asigurări de sănătate județene și CAS AOPSNAJ: „Am schimbat total filozofia de recrutare a managerilor de CAS. Este un concurs organizat în mod transparent, obiectiv, fără discriminare pe criterii politice sau de orice altă natură, un concurs în care vor promova acei candidați cu cele mai bune abilități de planificare, organizare, coordonare și control. După finalizarea concursului din data de 6 mai vom organiza un nou concurs pentru posturile de director general care nu s-au ocupat în urma rezultatelor obținute de candidați sau pentru care nu au existat candidați înscriși în prima etapă”, a adăugat Adrian Gheorghe.

Cătălin Șerban
Cătălin Șerban
Cătălin Șerban scrie în presă din anul 2019, iar din februarie 2021 la România Liberă. A fost director de comunicare al Alianței Naționale pentru Restaurarea Monarhiei și președinte al acestei organizații. A primit din partea Casei Regale a României, în anul 2015, Medalia „Regele Mihai pentru Loialitate" pentru organizarea excelentă a Alianței Naționale pentru Restaurarea Monarhiei și pentru devotamentul cu care a promovat ideile și cauza monarhică.
Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă