Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Ce medicamente cumpără românii din farmacii

Cele mai căutate produse farmaceutice şi în semestrul al doilea din acest an au fost medicamentele şi suplimentele pentru afecţiuni dermatologice, dar şi cele pentru răceală, gripă și alergii.

Share

Elena Marinescu 0 comentarii

Actualizat: 23.08.2018 - 13:31

Potrivit datelor Cegedim, în perioada aprilie-iunie 2018, piața de medicamente eliberate fără prescripţie medicală din România a înregistrat vânzări de 810 milioane de lei, volumul de vânzări pentru prima jumătate a anului 2018 reprezentând circa 45,5% din vânzările totale înregistrate anul trecut.

În ciuda unei scăderi cu aproximativ 8,3% față de primele trei luni ale anului, segmentul de piață OTC, ce include medicamentele fără prescripție medicală, suplimentele alimentare și dispozitivele medicale pentru îngrijire personală, înregistrează o evoluție stabilă, similară anului trecut, când, în aceeași perioadă, se observa o scădere de aproximativ 7% față de primul trimestru al anului 2017.

Cele mai mari fluctuații se regăsesc la nivelul categoriilor pentru răceală, gripă și alergii, respectiv categoria de produse dermatologice. În timp ce prima categorie a scăzut cu 40,5% față de primul trimestru, categoria de produse dermatologice a înregistrat o creștere de 25%, având în vedere sezonalitatea produselor. Pe prima poziție se află categoria Lifestyle OTC, cu vânzări de 187,6 milioane de lei și o cotă de piață de 23,2% în T2 2018, față de 175,9 milioane de lei în volume de vânzări și cotă de piață de 19,9%, rezultate aferente primelor trei luni ale anului. Aceasta este urmată de categoria de produse cu indicație în afecțiunile gastrointestinale, cu vânzări de 167 milioane de lei, o creștere de 9,08% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Următoarele poziții în clasament sunt ocupate de categoria de produse pentru răceală, gripă și alergii, cu vânzări de 145 milioane de lei și cotă de piață de 17,9%, categoria analgezice, cu 110,3 milioane de lei în volume de vânzări și 13,6% cotă de piață, și categoria vitamine, minerale și suplimente, cu vânzări de 104,8 milioane de lei și 12,9% cotă de piață.

Comentarii

loading...

Ziarul PDF

AD