Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Câtă carne roşie putem consuma fără să ne facem rău

Consumul de carne roşie şi mezeluri creşte riscul de deces prematur, avertizeză experţii americani şi chinezi, care recomandă înlocuirea acestora cu peşte şi legume.

Share

Elena Marinescu 0 comentarii

Actualizat: 14.06.2019 - 15:19

Înlocuirea cărnii roşii cu proteine mai sănătoase, precum ouă, nuci şi peşte, poate contribui la o viaţă mai lungă, relevă într-un nou studiu publicat în British Medical Journal (BMJ) de o echipă de cercetători care a analizat obiceiurile alimentare a peste 81.000 de persoane. Experţii recomandă maximum trei porţii de carne roşie pe săptămână şi cât mai puţină carne procesată sau deloc.

Participanţilor la studiu li s-a solicitat să estimeze cantităţile consumate din diferite tipuri de alimente în ultimii opt ani, inclusiv carne roşie şi carne procesată (şuncă, hot-dog sau bacon), nuci, peşte, ouă, cereale integrale, legume şi preparate din pui sau curcan fără piele. Rezultatele au demonstrat că persoanele care au crescut consumul de carne roşie şi mezeluri cu cel puţin o jumătate de porţie pe zi au prezentat un risc mai mare cu 10% de deces în următorii opt ani. Doar în cazul consumului de mezeluri creşterea riscului a fost de 13%, iar în ceea ce priveşte carnea roşie riscul constatat a fost de 9%.

Potrivit cercetării, o jumătate de porţie echivalează cu 42,5 grame de carne roşie, o felie de bacon (6,5 grame), o jumătate de hot-dog (22,5 grame) sau 14 grame de cârnaţi. Cercetătorii au descoperit că persoanele care au redus aportul de carne roşie şi mezeluri şi au consumat mai multe alimente sănătoase, precum ouă, pui ori peşte au şanse să trăiască mai mult. Reducerea consumului de carne roşie şi mezeluri şi creşterea simultană a aportului de nuci a condus la o scădere cu 19% a riscului de deces în următorii opt ani. Înlocuirea porţiei zilnice de carne roşie sau procesată cu peşte a redus riscul cu 17%, şi cu 12% sau 10% în cazul unui aport sporit de cereale integrale, respectiv carne de pui fără piele. Înlocuirea cărnii roşii şi mezelurilor cu legume şi leguminoase a redus posibilitatea de deces prematur cu 10%, respectiv 6%, iar în cazul ouălor riscul a scăzut cu 8%.

Studii anterioare au demonstrat că alimentaţia bogată în carne roşie şi procesată este asociată cu creşterea riscului de diabet de tip 2, insuficienţă renală, boli de inimă, maladia Alzheimer, dar şi de diverse tipuri de cancere, cum ar fi cel de sân sau colorectal. ''Această asociere cu mortalitatea a fost observată în cazul creşterii consumului de carne procesată şi neprocesată, însă a fost mai pregnantă în cazul celei procesate. O scădere a consumului total de carne roşie şi creşterea simultană a aportului de nuci, peşte, pui fără piele, lactate, ouă, cereale integrale sau vegetale, de-a lungul a opt ani, a fost asociată cu reducerea riscului de deces în următorii opt ani'', au explicat specialiştii.


Comentarii

loading...

Ziarul PDF

AD