Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Alimente care îngreunează digestia

Unele alimente sunt sărace în fibre și pot să încetinească foarte mult procesul de digestie. Acest lucru este cu atât mai accentuat dacă suferi de constipație foarte frecvent. De aici pornește și senzația de balonare.

Share

Rl online 0 comentarii

Actualizat: 18.07.2018 - 11:48

Ca să funcționeze bine, sistemul digestiv are nevoie de alimente bogate în fibre, multă apă și nutrienții necesari care sunt transformați în hrană pentru toate organele corpului.

Potrivit site-ului medical webmd.com, acestea sunt cele mai rele alimente pentru digestie:

Lactatele
Printre alimentele care constipă se numără și consumul mare de brânză și lapte. Dacă știi că exagerezi cu consumul acestor alimente, încearcă se reduci cantitățile ca să vezi cum te simți. Dacă simptomele persistă și sunt asociate de balonare constantă, este de preferat să eviți consumul lor ca să urmărești reacțiile organismului tău, deoarece intoleranța la lactoză poate să perturbe serios sistemul digestiv.

În schimb, este de preferat să alegi mai degrabă un iaurt natural care conține probiotice, adică acele bacterii bune care ajută sistemul digestiv și pot să te scape de constipație.

Alimentele prăjite
Cartofii prăjiţi, chiftelele, şniţelele, gogoşile şi toate alimentele de tip fast-food au un conţinut mare de grăsimi, iar prin prăjire ele devin foarte greu de digerat pentru stomac. Atunci când alimentele se mișcă lent în colon, conținutul de apă scade, ele devin uscate și eliminarea va fi foarte dificilă. 

Ouăle
Au un conținut foarte mare de proteine de calitate, însă dezavantajul lor este acela că sunt sărace în fibre. Dacă optezi pentru o omletă în care să adaugi spanac, dovlecei, ceapă și pe care să o consumi împreună cu o salată de crudități, atunci furnizezi un plus de fibre care pot să ajute sistemul digestiv să funcționeze bine.

Dulciurile
Produsele de patiserie, biscuiții și prăjiturile nu sunt alimente pe care să le consumăm zilnic, deoarece încetinesc foarte mult digestia. Aceste dulciuri au un conținut exagerat de zahăr, grăsimi și mult prea puține fibre. În plus, au o consistență uscată, lucru care nu va ajuta deloc dacă suferi de constipație.

Dacă ai poftă de ceva dulce, mai bine alege fructele amestecate cu iaurt natural și puțină miere de albine.

Cofeina
Câteva cești cu cafea sau ceai verde/negru pot să aibă un efect benefic pentru unele persoane, însă există și situația în care acestea pot să constipe. Cofeina din cafea, ceai și băuturile carbogazoase de tip cola împiedică corpul să rețină lichidele necesare digestiei.

Alcoolul
La fel ca și cofeina, alcoolul are un efect puternic de deshidratare. Băuturile alcoolice împiedică organismul să rețină lichidele care ușurează procesul de digestie. Dacă vrei să consumi o băutură alcoolice, asigură-te că te hidratezi și cu multă apă.

Comentarii

loading...

Ziarul PDF

AD