5.3 C
București
joi, 14 noiembrie 2024
AcasăPoliticăUSR - PLUS solicită introducerea semnăturii electronice în relaţia cu Primăria Sibiu

USR – PLUS solicită introducerea semnăturii electronice în relaţia cu Primăria Sibiu

În acest sens a depus spre aprobare în Consiliul Local Sibiu proiectul de hotărâre pentru „Procedura privind tipul de semnătură electronică aplicabilă pentru utilizarea de către persoanele fizice şi juridice a serviciilor disponibile online prestate de Primăria Municipiului Sibiu”.

Propunerea noastră vine în contextul situaţiei epidemiologice din municipiul Sibiu unde, din cauza răspândirii virusului SARS-Cov2, este necesară organizarea activităţii autorităţilor publice locale astfel încât să fie evitat, pe cât posibil, contactul direct între persoane şi trebuie utilizate mijloacele electronice de comunicare. „Implementarea semnăturii electronice la nivelul Primăriei Municipiului Sibiu este un salt semnificativ către digitalizarea serviciilor publice oferite online, un salt spre modernizare, transparenţă şi eficienţă a Primăriei în relaţia cu cetăţenii”, susţine Raul Apostoiu, consilier local USR PLUS.

Proiectul iniţiat de consilierii locali ai Alianţei USR PLUS include:

1. Depunerea documentelor semnate electronic se poate face prin platforma online www.sibiu.ro, sau prin poşta electronică (e-mail) pentru departamentele din cadrul primăriei care nu au o disponibilă o platformă online.

2. Departamentele din cadrul Primăriei Municipiului Sibiu sunt obligate să primească documentele semnate cu semnătură electronică, transmise de persoane fizice şi juridice, cu respectarea prevederilor legilor speciale în vigoare.

3. Actele emise în format electronic de către Primăria Municipiului Sibiu vor fi semnate cu semnătură electronică fiind asimilate înscrisurilor originale/ emise în format fizic.

4. Documente emise de Primăria Municipiului Sibiu ca urmare a primirii documentelor semnate electronic de la persoane fizice sau juridice se comunică tot în format electronic, cu excepţia situaţiei în care există o cerere contrară.

Beneficiile introducerii semnăturii electronice sunt, în opinia inițiatorilor, multiple:

”* Cetăţenii nu vor mai fi nevoiţi să se deplaseze la ghişeele primăriei pentru a depune acte, totul se va putea face în perfectă siguranţă şi confort prin mijloacele de comunicare online.

* Documentele semnate electronic vor putea fi încărcate online pe platforma e-Administraţie de pe site-ul primăriei www.sibiu.ro sau trimise prin e-mail direct departamentului unde faceţi solicitarea.

* Semnătura electronică are acelaşi efect juridic ca şi semnătura olografă, dar este mult mai sigură pentru că nu poate fi replicată.

* Folosind semnătura electronică pot fi semnate toate actele emise de dumneavoastră sau de instituţia pe care o reprezentaţi (cereri, facturi, declaraţii, avize, contracte, petiţii).

* Protejăm natura prin eliminarea totală a consumului de hârtie.”, spun consilierii USR – PLUS

Cele mai citite

Românii își schimbă obiceiurile culturale: preferă festivalurile și obiectivele turistice, arată noul barometru de consum

Cel mai recent Barometru de Consum Cultural relevă o schimbare semnificativă în obiceiurile culturale ale românilor în 2023, aceștia preferând experiențele culturale în aer...

ANAF îi controlează pe cei care închiriază locuințe în regim hotelier

Autoritățile fiscale i-au luat în vizor pe proprietarii care închiriază locuințe în regim hotelier, dar nu își declară veniturile, potrivit Pro Tv. Potrivit datelor ANAF,...

Amenzi record în industria alimentară: ANSVSA a aplicat sancțiuni de 1,6 milioane de lei

Controalele au fost desfășurate în luna octombrie, la nivel național și s-au soldat cu peste 300 de sancțiuni contravenționale și avertismente Inspectorii Autorității Naționale Sanitare...
Ultima oră
Pe aceeași temă