În acest sens a depus spre aprobare în Consiliul Local Sibiu proiectul de hotărâre pentru „Procedura privind tipul de semnătură electronică aplicabilă pentru utilizarea de către persoanele fizice şi juridice a serviciilor disponibile online prestate de Primăria Municipiului Sibiu”.
Propunerea noastră vine în contextul situaţiei epidemiologice din municipiul Sibiu unde, din cauza răspândirii virusului SARS-Cov2, este necesară organizarea activităţii autorităţilor publice locale astfel încât să fie evitat, pe cât posibil, contactul direct între persoane şi trebuie utilizate mijloacele electronice de comunicare. „Implementarea semnăturii electronice la nivelul Primăriei Municipiului Sibiu este un salt semnificativ către digitalizarea serviciilor publice oferite online, un salt spre modernizare, transparenţă şi eficienţă a Primăriei în relaţia cu cetăţenii”, susţine Raul Apostoiu, consilier local USR PLUS.
Proiectul iniţiat de consilierii locali ai Alianţei USR PLUS include:
1. Depunerea documentelor semnate electronic se poate face prin platforma online www.sibiu.ro, sau prin poşta electronică (e-mail) pentru departamentele din cadrul primăriei care nu au o disponibilă o platformă online.
2. Departamentele din cadrul Primăriei Municipiului Sibiu sunt obligate să primească documentele semnate cu semnătură electronică, transmise de persoane fizice şi juridice, cu respectarea prevederilor legilor speciale în vigoare.
3. Actele emise în format electronic de către Primăria Municipiului Sibiu vor fi semnate cu semnătură electronică fiind asimilate înscrisurilor originale/ emise în format fizic.
4. Documente emise de Primăria Municipiului Sibiu ca urmare a primirii documentelor semnate electronic de la persoane fizice sau juridice se comunică tot în format electronic, cu excepţia situaţiei în care există o cerere contrară.
Beneficiile introducerii semnăturii electronice sunt, în opinia inițiatorilor, multiple:
”* Cetăţenii nu vor mai fi nevoiţi să se deplaseze la ghişeele primăriei pentru a depune acte, totul se va putea face în perfectă siguranţă şi confort prin mijloacele de comunicare online.
* Documentele semnate electronic vor putea fi încărcate online pe platforma e-Administraţie de pe site-ul primăriei www.sibiu.ro sau trimise prin e-mail direct departamentului unde faceţi solicitarea.
* Semnătura electronică are acelaşi efect juridic ca şi semnătura olografă, dar este mult mai sigură pentru că nu poate fi replicată.
* Folosind semnătura electronică pot fi semnate toate actele emise de dumneavoastră sau de instituţia pe care o reprezentaţi (cereri, facturi, declaraţii, avize, contracte, petiţii).
* Protejăm natura prin eliminarea totală a consumului de hârtie.”, spun consilierii USR – PLUS