6.4 C
București
duminică, 17 martie 2024
AcasăPoliticăReacții asupra nspecției ministrului în școlile din Ialomița

Reacții asupra nspecției ministrului în școlile din Ialomița

Problema pe care nimeni nu vrea să o observe sau să o rezolve, dar care ne privește pe toți este cea a învățământului românesc. Timp de 30 de ani pe la Palatul Victoria s-au perindat o sumedenie de guverne, atât de dreapta, cât și de stânga, s-a propus un teanc de proiecte și s-au făcut reforme peste reforme menite să resusciteze un sistem educațional muribund.

Adesea se spune că singurii care au tras ponoasele acestor schimbări necugetate au fost elevii și studenții, însă acest lucru nu poate fi mai falsa: dascălii de la catedră au trebuit și ei să își ajusteze an de an lecțiile la noile programe și norme din educație, nefiind capabili să-și exercite randamentul maxim. De asemenea, se manifestă o lipsă de personal calificat autohton, segmente ale pieței muncii, domenii importante precum medicina sau IT-ul ce duc lipsă de factor uman ar înghiți pe loc sute de mii de locuri de muncă.

Duminică, într-o emisiune Europa FM premierul Ludovic Orban a precizat că este de acord cu demersul doamnei ministru Monica Anisie, dar că aceste vizite ar fi trebuit desfășurate în lipsa prezenței mass-mediei. Totodată acesta a continuat să precizeze că el consideră gestul de mustrare al învățătoare ialomițene ca nefiind „o chestie intenționată”.

De asemenea, a existat și un răspuns din partea sindicaliștilor din învățământ care conform Libertatea o acuză pe Monica Anisie de încălcarea legii. Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) conform aceleași surse a declarat sâmbătă că inspecția ministrului la școala din Ialomița a căpătat aspectul unei „descinderi”, corect fiind ca doamna ministru să fi avut un dialog cu cadrul didactic „după terminarea orelor și nu în fața elevilor”. Conform prevederilor art. 272 din Legea educației naționale: „cadrele didactice nu pot fi perturbate în timpul desfășurării activității didactice de nicio autoritate școlară sau publică”.

În continuare adevăratele probleme din educație rămân deschise fără întrevederea unei soluții concrete în viitorul apropiat. Multe școli din mediul rural duc lipsă de utilități minime, având toaletele înafara corpului școlii, iar manualele rămân depășite și incomplete pentru susținerea excelenței în educație. Și în cadrul Universităților există probleme manifestate prin lipsa activității experimentale din cauza absenței unor laboratoare moderne sau a instrumentelor necesare. Se vede deci nevoia reformării complete a sistemului în sensul aproprierii acestuia către elev și student.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă