Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Adrian Bărbulescu

Actualizat: 24.04.2018 - 08:03

PSD și Emil Boc se bat pe proiectul de construire a metroului în Cluj Napoca

Adrian Bărbulescu

Actualizat: 24.04.2018 - 08:03

Filiala partidului de guvernământ a anunțat că va organiza dezbateri și va lansa o consultare publică pentru proiectul de realizare a unei linii de metrou la Cluj-Napoca și în localități învecinate.

PSD Cluj propune construirea la Cluj-Napoca și în localități învecinate a unei linii de metrou după modelul unor orașe europene de dimensiuni similare, iar pentru susținerea proiectului va începe o consultare publică. Linia de metrou ar urma să fie construită pe traseul Gilău – Florești – Cluj Napoca – Apahida – Jucu, pe o distanță, în linie dreaptă, de circa 30 kilometri.

“Lansăm o campanie, care se numește Metrou Cluj. … Noi avem șase studii de caz, două din Franța – Lille și Rennes -, Bilbao și Laussane, din Spania și Elveția, și două orașe din Italia – Brescia și Catania. (…) Prezentăm propunerea noastră, vom organiza o serie de dezbateri în Cluj-Napoca și în comunele prin care ar urmă să treacă metroul. Vom organiza și consultare publică, un mini referendum, că să-i întrebăm pe clujeni dacă sunt de acord să susțină sau nu introducerea metroului în Cluj”, a declarat președintele PSD Cluj, Horia Nasra.

Prima dezbatere va avea loc săptămâna aceasta. Pentru susținerea demersului, PSD Cluj a creat și o pagină de internet, metroucluj.ro. “Vom face o consultare online, dublată de o consultare în puncte de informare în oraș pentru strângerea de semnături și opinii,” a spus senatorul PSD Vasile Ilea.

Potrivit lui Horia Nasra, proiectul de metrou va necesita aproximativ circa 1,5 miliarde de euro, care ar urma să vină atât din surse locale, regionale și naționale, cât și din fonduri europene.

La începutul acestei luni, Primăria Cluj Napoca anunța că investitori din Japonia au contactat instituția, fiind interesați de proiectul de metrou.  

Since you are here

… we have a small favour to ask. More people are reading and supporting our independent, investigative reporting than ever before. And unlike many news organisations, we have chosen an approach that allows us to keep our journalism accessible to all, regardless of where they live or what they can afford. Romania Libera is editorially independent, meaning we set our own agenda. Our journalism is free from commercial bias and not influenced by billionaire owners, politicians or shareholders. No one edits our editor. No one steers our opinion. This is important as it enables us to give a voice to those less heard, challenge the powerful and hold them to account. It’s what makes us different to so many others in the media, at a time when factual, honest reporting is critical. Every contribution we receive from readers like you, big or small, goes directly into funding our journalism. This support enables us to keep working as we do – but we must maintain and build on it for every year to come. Support The Romania Libera from as little as €1 – and it only takes a minute. Thank you.

Subscribe Romania Libera weekly
Subscribe Romania Libera essential new magazine
An alternative to breaking news
Subscribe Romania Libera essential new magazine