10.4 C
București
marți, 23 aprilie 2024
AcasăSportMinisterul Transporturilor, in mijlocul dezastrelor

Ministerul Transporturilor, in mijlocul dezastrelor

Ministerul Transporturilor (PD) a trecut in ultimul an printr-o serie nesfarsita de dezastre naturale. Inundatii, alunecari de teren, gripa aviara, toate au influentat mai mult sau mai putin activitatea ministerului. Pana la aceasta data au fost reparate cateva drumuri nationale, a fost dat in functiune pasajul rutier de la Otopeni si a inceput sa functioneze un sistem de management al traficului pe Dunare la Drobeta Turnu-Severin. In rest, programe in derulare, nimic palpabil, dar multe dezamagiri. Autostrazile sunt fie in constructie, fie in stadiul de proiect, pe calea ferata se lucreza la modernizare, pe Dunare nu se face nimic din cauza inundatiilor, iar in domeniul aeronautic nu s-a mai intamplat nimic nou in ultimele 18 luni.
La inceputul lui 2005, coridorul paneuropean de transport IV, considerat a fi prioritar pentru dezvoltare, nu avea nici un euro finantare. Pe parcursul anului au fost realizate contracte cu institutii financiare care vor acoperi lucrarile. In aceeasi situatie a fost si portiunea Cernavoda-Constanta, care, la momentul preluarii mandatului, nu avea sursa de finantare. In ceea ce priveste tronsonul Fetesti-Cernavoda, teoretic lucrarile vor fi finalizate in iulie-august 2006. De asemenea vor continua lucrarile pe tronsoanele Drajna-Fetesti. In ceea ce priveste autostrada Bucuresti-Pitesti, lucrarile de reparatie ar trebui sa inceapa in aceasta vara, dar pana la aceasta ora nu au fost anuntate. Cat despre “Autostrada Soarelui”, trebuie sa remarcam ca intr-un an si jumatate nu s-a mai construit nici un kilometru in plus. In minus putem spune ca pe zi ce trece infrastructura este mai devalizata. Un alt scandal care a tinut primele pagini ale ziarelor de anul trecut a fost alunecarea stancilor de pe Valea Oltului din zona Caineni, cand autoritatile au fost luate prin surprindere. Finalul anului trecut s-a incheiat cu un alt scandal in care a fost implicat Ministerul Transporturilor; cel al dezinfectiilor contra gripei aviare cu apa chioara realizate de firma lui Tonel Ursachi.
In acest an a inceput reabilitarea infrastructurii feroviare cuprinse intre Bucuresti si Constanta, care are o lungime de 223 km. Ca bile negre in acest domeniu trebuie sa subliniem scaderea semnificativa a traficului de marfuri si calatori. Nici furturile de pe calea ferata nu au fost stopate.
Din totalul de cinci bile, acordam o bila alba ministrului Gheorghe Dobre pentru programele si proiectele aflate in derulare, precum si pentru staruinta cu care a participat la reconstructiile obiectivelor distruse de inundatii. Doua bile negre i le acordam pentru faptul ca nu a gasit cea mai buna solutie pentru stoparea alunecarilor de teren de pe Valea Oltului, ca nu a reusit sa stopeze fenomenele infractionale de pe “Autostrada Soarelui” si de pe calea ferata, precum si pentru implicarea ministerului sau in scandalul dezinfectiei. Inca o bila neagra pentru ca a fost nevoie de interventia presedintelui in cazul podului de la Maracineni si in Valea Oltului, altfel lucrarile erau mult intarziate.

Cele mai citite

Coaliția ar fi decis să meargă cu candidați separați pentru Primăria Capitalei

Coaliţia PSD - PNL a decis să meargă cu candidaturi separate la funcţia de primar general al Capitalei, respectiv Gabriela Firea (PSD) şi Sebastian...

VIDEO. Predoiu: “Ungaria continuă să susțină aderarea României la Schengen terestru”

În urma unei întâlniri de lucru cu omologul său de la Budapesta, Sandor Pinter, ministrul Afacerilor Interne din România, Cătălin Predoiu, a reiterat angajamentul...

Românii Investesc Record în Titlurile de Stat: O Premieră în Guvernarea PSD

Sub guvernarea lui Marcel Ciolacu, investițiile fără precedent devin motorul dezvoltării țării, iar economia României se clasează constant printre cele mai dinamice din Uniunea...
Ultima oră
Pe aceeași temă