Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Cât are de plată statul român pentru reparațiile la autostrada Sibiu-Orăștie

Statul român trebuie să plătească în plus 53 de milioane de lei, adică circa 12 milioane de euro, pentru a repara și consolida sectorul din autostrada Sibiu-Orăștie care s-a stricat la o lună de la inagurare, potrivit Digi 24.

Share

Andra Dolana 0 comentarii

Actualizat: 30.11.2015 - 21:11

Statul român trebuie să plătească în plus 53 de milioane de lei, adică circa 12 milioane de euro, pentru a repara și consolida sectorul din autostrada Sibiu-Orăștie care s-a stricat la o lună de la inagurare, potrivit Digi 24. 

Mai mult, contractul cu firma italiană care a realizat construcția ar putea fi reziliat, ceea ce înseamnă că autostrada ar putea rămâne închisă până în 2017. 

Citește și: Autostrada plutitoare. S-a găsit apă la 10 metri sub Sibiu-Orăștie

Documentul oficial arată că România trebuie să plătească în plus deoarece fie  Comisia Europeană nu a decontat unele lucrări suplimentare realizate în perioada 2011-2015, fie au rămas de executat lucrări pentru care nu putem cere oricum fonduri europene.

Membrii societăţii civile care monitorizează lucrările de infrastructură au atras atenţia că reconstrucţia parţială a autostrăzii şi consolidarea terenului ar putea costa, însă, mult mai mult, mai ales că nu s-au terminat încă toate expertizele.

Compania de Drumuri a anunțat că autostrada va fi funcțională până la sfârșitul anului 2016. 

"Riscul unei astfel de abordări îl reprezintă perioada mare de achiziţie publică pentru atribuirea noului contract. (...) În cazul în care intervine rezilierea contractului de lucrări aferent lotului 3, sumele necesare realizării lucrărilor suplimentare, precum si lucrărilor de remediere a defectelor vor fi suportate parţial din garanţia de bună execuţie depusă de constructor şi parţial din bugetul de stat", susține CNADNR. 

Citește și: CNADNR, plângere penală împotriva constructorului lotului III al autostrăzii Sibiu-Orăștie

Potrivit contractului, cei 22 de kilometri dintre Cunţa şi Sălişte ar trebui să coste 604 milioane de lei fără TVA, fonduri europene şi bani de la bugetul de stat. Italienii au primit deja 94% din această sumă.

Citește totul despre:

Comentarii

loading...