6.7 C
București
sâmbătă, 20 aprilie 2024
AcasăOp & EdOpiniiUn scenariu previzibil al scenariilor

Un scenariu previzibil al scenariilor

Este un lucru ce a fost anticipat de foarte mulți.

Ne-a fost confirmat faptul că școlile nu erau pregătite pentru a primi elevii, la data de 14 septembrie, decizia fiind luată strict din rațiuni electorale, iar acum, la miezul toamnei, se culeg roadele unei veri în care autoritățile centrale și, în multe cazuri, și cele locale nu au cultivat nimic pentru un an școlar de calitate.

Este adevărat că nu poți controla deplasările elevilor și pe cele ale cadrelor didactice în afara orarului școlar, iar acest lucru este firesc, dacă vrem să trăim în democrație și să nu dăm liber la cine știe ce idei năstrușnice.

Dar nu am văzut un minim de efort din partea Guvernului pentru a asigura condiții de protecție sanitară în unitățile școlare.

S-au dat recomandări, s-a redactat un regulament care precizează doar aspecte generale de igienă, care, oricum, erau valabile și în afara pandemiei și s-au trasat niște trasee în unitățile de învățământ.

Cu alte cuvinte, afară e vopsit gardul și înăuntru… leopardul.

Nu avem însă măști de protecție sanitară pentru elevi și cadre didactice sau dezinfectant, decât cu țârâita, acolo unde și-au permis și au binevoit primarii.

Nu avem panouri de protecție la băncile elevilor, decât în cazuri izolate.

Rezultatul îl vedem acum în raportările zilnice ale Ministerului Educației.

Iată datele de marți, ce indică un record de școli închise:

– 5.233 de unități de învățământ figurează în Scenariul 2 (S2), scenariul galben;

– 654 de unități de învățământ figurează în Scenariul 3 (S3), scenariul roșu, care implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mihail Mușoiu lucrează în presa centrală din anul 2008. Din anul 2018 lucrează la “România liberă”. A absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București. Deține un master în Cercetare în Științele Comunicării. Este, de asemenea, profesor pentru învățământul primar și preșcolar.
Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă