Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Testele care arată lipsa de eficiență a școlii noastre

Laurențiu Mușoiu 21.07.2020 - 01:40
Laurențiu Mușoiu

Oricât de mult ar încerca cei aflați la conducerea Ministerului Educației să apere sistemul din România de rezultatele slabe la testele PISA, acestea indică lipsa de eficiență.

Share

Aceste teste au fost gândite, la nivel european și mondial, pentru a arăta exact cum știu să aplice elevii, în situații întâlnite în viața de zi cu zi, informațiile dobândite în școală.

Rezultatul ultimelor testări, realizate pe parcursul a trei ani, conform calendarului programului internațional, arată ineficiența sistemului educațional din țara noastră.

Concret, conform datelor rezultate în urma aplicării ultimelor teste PISA, 46% dintre elevii din România suspuși examinării nu au înțeles cerințele.

Aceasta, deoarece nu mai discutăm de probleme simple de matematică, după modelulul: aflați suma rezultată din adunarea a două numere.

La aceste teste, copiii trebuie să demonstreze că pot rezolva o situație descrisă, aplicând ceea ce au învățat la orele de Matematică, Fizică, Științele naturii, Comunicare etc.

Rezultatele obținute de elevii români la ultimele testări plasează țara noastră pe unul dintre locurile din coada clasamentului.

România ocupă locul 47 în lume la testul de citire PISA 2018, după recentele rezultate prezentate.

La matematică, țara noastră se situează pe locul 52, în timp ce clasarea cea mai slabă am avut-o la științe, poziția 55.

Pandemia mondială de coronavirus a oferit României însă o perioadă în care ar putea să mai repare situația, studiul PISA, care evaluează o dată la fiecare trei ani performanţele sistemelor de Educaţie, a fost amânat pentru decembrie 2023 în loc de decembrie 2022 din cauza crizei sanitare, potrivit Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE), instituţia care îl publică.