Incertitudinea planează peste școala românească, oricum, puternic zdruncinată de pandemia COVID-19.
Ministrul Monica Anisie a vorbit despre un învățământ hibrid, în ture, în care elevii vor veni la școală pe grupe, câte o lună, în timp ce școlarii care rămân acasă vor continua învățământul online.
Pe lângă faptul că nu este posibil să mergi pe această linie pe o perioadă de o lună, dacă vrei să mai discuți despre un proces didactic eficient, – luând în considerare cantitatea mare de materie ce trebuie parcursă în cursul unei luni, la care se adaugă evaluarea elevilor – totul este în ceață.
Nu s-au oferit informații concrete.
În plus, un astfel de sistem ar afecta grav pregătirea elevilor din ciclul primar.
Aici, vorbim de o capacitate de concentrare a copilului mult mai redusă și este extrem de greu dacă nu imposibil ca un școlar de la clasa pregătitoare, până la a IV-a să-și poată însuși cunoștințe noi, distanțat fiind de colectivitatea școlară.
În plus, datele statistice ne arată că cele 250.000 de dispozitive digitale conectate la internet pe care vrea să le cumpere Ministerul Educației nu vor fi suficiente pentru toți elevii.
Să ținem cont doar că în fiecare an, numai pentru rechizite destinate copiilor din familii defavorizate aveam o cerere de circa 300.000 de pachete.
De asemenea, licitația are șanse foarte mari să nu se încheie până pe 10 septembrie, cum planifică conducerea ministerului, existând riscul contestațiilor.
Aceasta, deoarece conducerea ministerului rămâne prinsă în lentoarea care a cuprins-o de la începutul pandemiei, lipsa de reacție a șefilor învățământului având șanse mari să provoace un an școlar/academic eșuat.